سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
سهم بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری صادرات صنایع معدنی به ترکیه
26 بهمن 1399 - 15:16
شناسه : 7071
ارزش صادرات 3 سرفصل مهم صادرات کالایی در بخش معدن وصنایع معدنی به ترکیه در دوره ۱۱ ماهه ۲۰۲۰ به رقم ۳۳۵ میلیون دلار رسید که بیشترین آن مربوط به مس و مصنوعات آن بود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، آمارهای گمرک نشان می‌دهد که در دوره مزبور، ۵ سرفصل مهم کالایی شامل پلاستیک و اجزای آن، مس و مصنوعات مربوطه، فلز روی و مصنوعات مرتبط، کودها و آلومینیوم و مصنوعات آن از ایران به کشور ترکیه صادر شده است.

صادرات ۱۳۲ میلیون دلار مس و مصنوعات

برابر آمار معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، در مدت ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۰ (۱۲ دی ماه ۱۳۹۸ لغایت ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۹) بالغ بر ۱۳۲ میلیون دلار مس و مصنوعات آن به ترکیه صادر شده است که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی آمار تجارت خارجی طی دوره ۹ ماهه امسال گویای صادرات ۸۰ هزار تن کاتد و قطعات کاتد مس به ارزش ۵۱۲ میلیون دلار است که میانگین قیمت هر تن کاتد مس صادراتی، رقم ۶ هزار و ۳۹۴ دلار را به ثبت رساند.

صدور ۱۲۸ میلیون دلاری فلز روی 

آمارهای مزبور گویای آن است که در بازه این بررسی، ارزش صادرات فلز روی و مصنوعات آن به ترکیه به رقم ۱۲۸ میلیون دلار رسید و در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار ۹ ماهه امسال، میانگین قیمت صادراتی هر تن فلز روی ۲ هزار و ۲۲۶ دلار ثبت شده است. با توجه به صادرات ۸۵ هزار تن از این فلز توسط ترکیه، درآمد این کشور از این محل، حدود ۱۸۹ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

بر اساس بررسی انجام شده، صادرات فلز روی طی ۹ ماهه امسال، بین ۳۰ قلم کالای مهم صادراتی در بخش معدن و صنایع معدنی پس از فولاد و مس جای گرفته است.

ارزش ۷۵ میلیون دلاری صادرات آلومینیوم

آلومینیوم و مصنوعات آن به ارزش ۷۵ میلیون دلار به عنوان سومین سرفصل شاخص صنایع معدنی صادراتی به ترکیه در دوره ۱۱ ماهه سال۲۰۲۰ به ثبت رسیده است که در مقایسه با ۱۱ ماهه ۲۰۱۹، کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی آمار تجارت خارجی کشور طی ۷ ماهه ابتدایی امسال در بخش معدن و صنایع معدنی، گویای آن است که ارزش صادارت زنجیره آلومینیوم و محصولات آن با تحقق رقم ۱۰۱.۱ میلیون دلار، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۵۶ درصدی به خود گرفته است. بر اساس آمار گمرک ایران طی سال ۱۳۹۸، ترکیه با ۵ میلیارد و ۴۶ میلیون و ۴۹ هزار دلار واردات از ایران به همراه ۴ میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۹۶۳ دلار صادرات به جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در منطقه اروپا شناخته می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.