جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
سهم ۳ درصدی زنجان از سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری
30 فروردین 1400 - 10:17
شناسه : 10701
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مطرح کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان در زمینه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در کشور، توانسته است سهم ۳ درصد را به خود اختصاص دهد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ناصر فغفوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، اظهار داشت: اشتغال‌زایی واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته، از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است. طی سال گذشته، ۱۷۷ واحد صنعتی در استان با اشتغال‌زایی برای سه هزار و ۲۲۶ نفر آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان اشتغال‌زایی پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سال ۱۳۹۸ به تعداد دو هزار و ۱۴۱ نفر، این امر حاکی از رشد ۵۰ درصدی میزان اشتغال‌زایی واحدهای صنعتی در سال گذشته است. همچنین سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحدها، بالغ بر ۴۹ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۴۸ درصد رشد را به همراه داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به سهم استان از میزان پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده، گفت: سهم استان زنجان از پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سطح کشور، ۲۶.۲ درصد بوده است که در این راستا توانست در زمینه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در کشور، سهم ۳ درصد را به خود اختصاص دهد.

فغفوری در خصوص موضوع معدن، تصریح کرد: با توجه به افزایش میزان معادن راه‌اندازی شده در سال گذشته، میزان سرمایه‌گذاری در این بخش از رشد ۱۲۴ درصدی برخوردار بوده است. سال گذشته ۲۰ پروانه بهره‌برداری معدن در استان زنجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۱۸ درصد رشد را به همراه داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این معادن، ۲۱۳ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، از ۱۲۴ درصد رشد برخوردار بود. همچنین میزان سرمایه‌گذاری بخش معدن در سال ۱۳۹۸، بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.