سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سهم ۲ برابری دریا در اقتصاد کشور
24 خرداد 1401 - 17:05
شناسه : 29019
تا 10 سال آینده رقم می‌خورد؛ معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند تحول دریا، طی هشت تا ۱۰ سال آینده سهم دریا در اقتصاد کشور دو برابر می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن بیک‌محمدلو معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی، در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی، اظهار داشت: این افزایش در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی به منظور سوق دادن رشد جمعیت و صنعت در سواحل شمال و جنوب کشور، زیر نظر شورای عالی توسعه سواحل مکران و شورای عالی توسعه دریایی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه تحقق این هدف نیازمند همکاری‌های چندجانبه با دستگاه‌های مختلف است، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی، شیلات و صنایع دریایی به نمایندگی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی ازجمله دستگاه‌های همکار برای رسیدن به افزایش دو برابری سهم دریا در اقتصاد کشور است.

سواحل ایران آماده جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی

بیک‌محمدلو با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف علاوه بر همکاری مشترک دستگاه‌ها، نیازمند حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در سواحل کشور به ویژه خلیج‌فارس و دریای عمان هستیم، اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه از حضور تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی استقبال می‌کند.

وی با اشاره به قرارداد موقت ایران با کشور هند در بندر چابهار، بیان کرد: هم‌اکنون در حال رفع مشکلات حقوقی این قرارداد هستیم تا به قراردادی دائمی تبدیل شود، چراکه در قالب سند همکاری مشترک ۲۵ ساله ایران و چین و سایر قراردادهای بین‌المللی در این بندر استفاده می‌شود، اما این به منزله کنار گذاشتن هند نبوده و برای استفاده از تمام ظرفیت‌های این منطقه است.

وی در پایان جهت طرح آزادسازی سواحل، خاطرنشان کرد: پس از دستور رییس‌جمهور، اتفاقات قابل توجهی در این راستا انجام شده است و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر اراضی آزادسازی شده برای استفاده مردم مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.