دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
سوددهی بالای شرکت‌های معدنی کرمان
16 تیر 1401 - 13:27
شناسه : 30006
رییس کارگروه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان درباره قطع برق صنایع گفت: شرکت‌های بزرگ معدنی استان کرمان، حدود ۶۰ یا ۷۰ هزار میلیارد تومان سود سالیانه به دست می‌آورند، اما خاموشی‌ها مقداری از سود آن‌ها را کاهش می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مصطفی آیت‌الهی موسوی رییس کارگروه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان، در نشست مطبوعاتی «همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان»، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان به سمت صنعتی‌تر شدن بیش از پیش در حرکت است، نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها احساس می‌شد. استان کرمان در زمینه زیرساخت‌ها مشکلاتی داشته که امکان پوشش و سرمایه‌گذاری مورد هدف را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نیازهای استان احصا و سپس بسته‌های زیرساختی آن مشخص شد، افزود: تامین زیرساخت‌ها از عهده دولت خارج است و به همین جهت نیز، باید به تعامل و همکاری با سمت بخش خصوصی رفته تا بتوانیم امکانات بهتری در استان ایجاد کنیم بنابراین «همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان»، در دستور کار قرار گرفت.

موسوی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان منطبق با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و جذب سرمایه‌گذار، تحقق توسعه متوازن و پایدار در استان کرمان، توجه به اقتصاد سبز در تعریف فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری، تقویت سهم اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری از GDP استان، نگاه ویژه به تامین انرژی از محل منابع تجدیدپذیر و… را از اهداف این همایش برشمرد.

رییس کارگروه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان بیان کرد: از همه کسانی که می‌توانند در کرمان سرمایه‌گذاری کنند، در این همایش دعوت کرده‌ایم و بدانید که با مشارکت و همکاری و همدلی همه می‌توانیم بهتر توسعه مناطق را رقم بزنیم و متاسفانه مسئولان از رسانه‌ها فراری هستند. همچنین لازم است برای رشد سرمایه‌گذاری در استان کرمان دیدگاه‌ها را تغییر دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اضافه کرد: در فصل تابستان سال‌های گذشته سعی کردیم خاموشی زیاد به خصوص در بخش خانگی در استان نداشته باشیم البته صنایع از خاموشی‌ها ضرر می‌کنند و این ضرر از سود آن‌ها است. همچنین این اعتقاد وجود دارد که مردم تحت فشارهای اقتصادی و… هستند و نباید از طرف قطع برق نیز به آن‌ها فشار بیاید.

حسین مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز در پایان این نشست با اشاره به مشکلات استان برای زمینه آب، برق، جاده و…، خاطرنشان کرد: برای گذر از اقتصاد سنتی و رفتن به سمت اقتصاد مدرن و رقابتی، باید مزیت‌های نهان استان را آشکار کرد. بخش صنعت و معدن استان کرمان به خصوص در حوزه مس، جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد که البته لازم است تا به سمت زنجیره‌های بالاتر برویم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.