دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
سود «فری پورت-مک موران» به دلیل قیمت های بالای طلا و کاهش هزینه ها، تخمین تحلیلگران را شکست
10 آبان 1399 - 6:03
شناسه : 914
شرکت Freeport McMoRan با وجود همه گیری COVID-19 ولی با کاهش هزینه‌ها و قیمت‌های بالای طلا، بر برآوردهای تحلیلگران برای سود سه ماهه سوم غلبه کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، این شرکت مستقر در فونیکس Phoenix آریزونا، در ماه آوریل از کاهش عمده هزینه‌ها و همچنین هزینه‌های سرمایه‌ای خود، خبر داده بود.

کل هزینه‌ها و مخارج شرکت در سه ماهه سوم سال یعنی منتهی به ۳۰ سپتامبر، حدود ۷ درصد کاهش داشته و به ۲٫۹۷ میلیارد دلار رسید.

میانگین قیمتی که فریپورت برای طلای خود دریافت کرد در سه ماهه سوم با ۲۸ درصد افزایش به ۱۹۰۲ دلار در هر اونس رسید و فروش مس و طلا تقریباً ۷ درصد بیشتر از برآوردهای جولای این شرکت بود.

قیمت‌های طلا در سال جاری افزایش قابل توجهی یافته چراکه سرمایه گذاران به دلیل عدم اطمینان ناشی از همه‌گیری و پاندمی کرونا به سمت سرمایه‌های امن رفته‌اند.

فریپورت اعلام کرد كه برنامه‌های انتقال پروژه عظیم مس و طلای گراسبرگ Grasberg در اندونزی از استخراج روباز به عملیات زیرزمینی طبق برنامه زمان بندی شده در حال اجراست.

این شرکت درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران را ۳۲۹ میلیون دلار یا ۲۲ سنت به ازای هر سهم گزارش کرده است در حالی که سال قبل زیان خالص ۲۰۷ میلیون دلاری یا ۱۵ سنتی به ازای هر سهم را به ثبت رسانده بود.

براساس اطلاعات و داده‌های IBES، فریپورت بدون در نظر گرفتن برخی اقلام و آیتم‌ها، سود ۲۹ سنتی به ازای هر سهم را گزارش داده و از میانگین تخمین تحلیلگران یعنی ۲۱ سنت عبور کرده است. بر این اساس درآمد این شرکت ۲۲ درصد جهش داشته و به ۳٫۸۵ میلیارد دلار رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.