سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سود پوسکو کره جنوبی در پی بهبود تقاضای فولاد در سه ماهه سوم سال کمتر از پیش بینی‌ها کاهش یافت
12 آبان 1399 - 4:52
شناسه : 1063
پوسکو فولادساز کره جنوبی از کاهش 36 درصدی سود در سه ماهه سوم سال گزارش داد هر چند که کاهش سود این فولادساز کمتر از حد انتظارات بود چراکه بازگشت صنعت خودروسازی از تقاضای فولاد حمایت کرده و آنرا تقویت نمود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، پنجمین فولادساز برتر جهان اعلام کرد: تولید و فروش فولاد در سه ماهه مورد نظر نسبت به سطوح قبل از COVID-19، و پس از آنکه تقاضای فولاد در اوایل سال جاری میلادی به سختی تحت تاثیر پاندمی قرار گرفت، بهبود یافت چراکه شاهد کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا ویروس در سطح جهانی بودیم.

پوسکو در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار دارد فروش و سودآوری و همچنین جریان نقدینگی در سه ماه جاری (سه ماهه چهارم) بهبود یابد.

پوسکو در این بیانیه اظهار داشت: سود عملیاتی تلفیقی برای سه ماهه جولای تا سپتامبر ۶۶۷ میلیارد وون معادل ۵۸۷٫۵۵ میلیون دلار بود درحالی که این سود در مدت مشابه سال قبل یک تریلیون وون بوده است. البته این رقم ۱۶۸ میلیارد وون از سه ماهه دوم سال بیشتر است.

درآمد سه ماهه سوم این شرکت با ۱۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴٫۳ تریلیون وون و سود خالص آن با رشد ۴ درصدی به ۵۱۴ میلیارد وون رسیده است.

تقاضای فولاد از سوی خودروسازان و سازندگان در نیمه اول سال آسیب جدی دید زیرا بسیاری از کشورها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به اعمال محدودیت‌های منع آمد و شد کردند. اما از آن زمان به بعد، سرمایه‌گذاری‌های جدید از سوی چین، محرک سنگینی برای توسعه زیرساخت ها و ساخت و سازها گردید و به افزایش مصرف فولاد کمک کرد درحالی که تحلیلگران انتظار دارند بهبود تقاضا در سال آینده نیز ادامه یابد.

انجمن جهانی فولاد در ماه جاری اعلام کرد، کاهش تقاضای جهانی فولاد ناشی از ویروس کرونا در سال جاری و پس از بازیابی و بهبود چین، کمتر از انتظارات و حدود ۲٫۴ درصد خواهد بود. این انجمن در ماه ژوئن پیش بینی کاهش ۶٫۴ درصدی را کرده بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.