سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سوریه و ایران در تلاش برای افزایش روابط اقتصادی
08 آذر 1400 - 13:25
شناسه : 21096
وزیر صنعت، معدن و تجارت هدف از سفر به سوریه را گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های مختلف با سوریه عنوان کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که به دعوت سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه به این کشور سفر کرده است، در تشریح اهداف این سفر، اظهار داشت: تمرکز من در این سفر بر روی روابط اقتصادی در بخش‌های مختلف با کشور سوریه است و حتی می‌توان طرح‌های چند جانبه‌ای داشته باشیم. در این راستا می‌توان محصولات متعددی در سوریه تولید و به دیگر کشور‌های عربی و منطقه صادر کرد.

وی درخصوص ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی افزود: اولین نکته‌ای که بر آن متمرکز خواهیم شد متعادل کردن تراز تجاری دو کشور است؛ بی‌شک سوریه با مشکلاتی جدی در زمینه اقتصادی مواجه بوده و شاید صادرات یک طرفه تصوری عملی نباشد، بنابراین نکته کلیدی اینجاست که روابط اقتصادی متعادلی ایجاد کنیم که دو طرف از آن نفع ببرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: پیشنهاد‌های عملی متعددی را آماده کردیم که آن‌ها را با وزیران سوریه به اشتراک خواهیم گذاشت تا شاید بتوان تصویری عملی و چابک از همکاری‌های اقتصادی دو کشور ترسیم کرد.

تلاش سوریه برای استفاده ایران از فرصت‌های پیش رو

سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه در پایان خاطرنشان کرد: قانون سرمایه‌گذاری جدید این کشور فرصت‌های خوبی را فراهم کرده است. لذا شرکت‌های ایرانی از تجربه و توانمندی‌های قابل توجهی برخوردارند، سوریه علاقمند است که آن‌ها را به استفاده از فرصت‌های پیش رو در سایه معافیت‌های گمرکی و مالیاتی دعوت کند. البته شکی نیست که مقامات اقتصادی تهران و دمشق به دنبال تکامل تجاری و اقتصادی برآمدند که منافع دو کشور را تامین می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.