چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سیاست‌های جدید تجارت خارجی در صادرات تاثیر مثبت داشت
25 اردیبهشت 1400 - 10:56
شناسه : 12135
رییس کنفدراسیون صادرات ایران: رییس کنفدراسیون صادرات ایران در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور که سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران دولتی و روسا و نمایندگان تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش تجارت بین‌المللی و تاثیر آن‌ها در صادرات، و همچنین نقش تولید در رونق صادرات، پیشنهاداتی در راستای تسهیل تامین مواد اولیه تولید در کشور ارائه داد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن تشکر از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت به تغییرات اخیر داخلی در سیاست‌های حوزه تجارت بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ها و سیاست‌های حوزه تجارت خارجی در دو بخش برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت قابل ارزیابی و بررسی هستند اما در کنار آن لازم است به مشکلات و مسائل روزمره بخش صادرات اهمیت و توجه بیشتر داده شود چرا که رفع چالش‌های روزمره تجارت بین‌المللی، به حل سایر مشکلات این بخش کمک موثری خواهد بود.

وی با اشاره به برگشت تجارت بر ریل اصلی آن، افزود: برگشت تجارت به متولی اصلی آن یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، یکی از مهم‌ترین اتفاقات اخیر بود و در کنار آن، مشخص شدن وضعیت صادرکنندگان درخصوص شرایط برگشت ارز نیز عملیاتی شد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه بخش خصوصی به دلیل حضور در میدان، مشکلات را بهتر لمس می‌کند، گفت: از رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در مشارکت دادن بخش خصوصی قدردانی و خواستار بازنگری در بخش‌هایی از ابلاغیه مصوبه ۲۱۴ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هستیم.

لاهوتی همچنین خواستار اِعمال معافیت مالیاتی و ایجاد انگیزه و مشوق برای صادرکنندگان شد و بیان کرد: با توجه به اهمیت تولید در تجارت بین‌المللی، توجه به تامین و واردات مواد اولیه ضروری است، موارد بسیاری وجود دارد که بخشی از مواد اولیه واحد‌های تولیدی در لیست اقلام اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد که نتیجه این امر توقف و تاخیر در تولید آن محصول است، بنابراین به‌جای ردیف کالا، گروه کالایی تعریف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه عوارض و تولید ارزش افزوده، سهم بخش صنعت از عوارض گمرک را کم و خواستار توجه بیشتر به این موضوع هستیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.