سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سیاست زیست‌محیطی فولادمبارکه روی میز دیگر واحدهای فولادسازی
18 خرداد 1400 - 13:30
شناسه : 13435
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد؛ دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به فعالیت‌های شرکت فولادمبارکه در راستای حفظ و سیانت از محیط‌زیست گفت: شرکت فولادمبارکه جزو اولین شرکت‌هایی است که موفق به دریافت استاندارد ISO14000 (شامل استانداردهای بین‌المللی در رابطه با سیستم‌های زیست‌محیطی) شد و در این راستا روند سرمایه‌گذاری این شرکت در بحث محیط‌زیست به یک بنچ مارک برای صنعت فولاد تبدیل شده است.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اظهار داشت: شرکت فولادمبارکه در حوزه زیست‌محیطی همچون فیلترینگ و کاهش آلایندگی‌های محیطی بشدت در حال فعالیت است. پالایش گرد وغبارها و فیلترینگ آن‌ها، همچنین جلوگیری از نفوذ آلایندگی به آب‌های سطحی و عمیق و پالایش پساب‌های کارخانه خود اقدام و عملا در استاندارد خوبی از زاویه رعایت مسائل زیست‌محیطی قرار دارد.

مدل سرمایه‌گذاری فولادمبارکه برای محیط‌زیست، بنچ‌مارک صنعت فولاد ایران

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، گفت: خوشبختانه بودجه‌های قابل قبولی نیز برای مسائل مربوط به زیست‌محیطی از سوی فولادمبارکه در نظر گرفته شده است و این موضوع تبدیل به یک بنچ مارک در صنعت فولاد شده و سبب می‌شود تمامی شرکت‌های فولادی نیز از این زاویه الهام گرفته و در راستای حفظ محیط‌زیست گام بردارند. همچنین محیط‌زیست نیز می‌تواند این روش را به عنوان الگو در نظر گیرد و دیگر صنایع را مانند فولادمبارکه موظف به استفاده از این روش کند.

فضای سبز اطراف فولادمبارکه بسیار گسترده و وسیع است

خیفه سلطانی در خصوص تلاش فولادمبارکه برای حفظ محیط‌زیست و ایجاد فضای سبز در منطقه، بیان کرد: فضای سبز اطراف شرکت فولادمبارکه بسیار گسترده و وسیع است. در این راستا با سرمایه‌گذاری عظیمی که در این حوزه صورت گرفت، این شرکت نشان داد در زمینه محیط‌زیست توانست بسیار موفق عمل کند.

افزایش تولید همراه با کاهش مواد اولیه مصرفی موفقیت بزرگ فولادمبارکه

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه کاهش مصرف منابع و مواد اولیه مصرفی یکی از موضوعات و اهداف کلان زیست محیطی این شرکت بوده است، تصریح کرد: هراندازه نسبت محصول تولید شده به مصرف مواد اولیه افزایش یابد، به قطع یک موفقیت بسیار بزرگ برای تولیدکننده خواهد بود که در این زمینه نیز می‌بینیم شرکت فولاد بارکه توانسته در چارچوب حرکت کند و رکوردهای زیادی را از خود بجای ‌گذارد. در واقع با کاهش مصرف مواد اولیه و حتی تجهیزات توانسته در این مسیر گام‌های بزرگی بردارد.

خیفه سلطانی در خصوص تعاملات شرکت فولادمبارکه با سازمان‌های مرتبط با محیط‌زیست و مراجع نظارتی استان اصفهان، اذعان داشت: خوشبختانه تعاملات شرکت فولادمبارکه اصفهان با سازمان محیط‌زیست در شرایط مناسبی قرار دارد و دریافت لوح تقدیر از زاویه مسئولان کشوری خود گواهی بر تایید عملکرد قابل قبول این شرکت بزرگ فولادی است.

نگاهی بر اهداف کلان زیست‌محیطی شرکت فولادمبارکه

اهداف کلان شرکت فولادمبارکه در راستای حفظ محیط‌زیست شامل کاهش مصرف منابع ، انرژی و آب، کاهش مستمر آلاینده‌ ها و جایگزینی مواد مخرب محیط زیست، کاهش مصرف منابع و مواد اولیه مصرفی، تلاش در جهت حفظ ونگهداری فضای سبز موجود، کاهش تولید ضایعات و تفکیک و بازیافت آن‌ها در حد امکان و حرکت به سوی تولید پاک و اقتصاد سبز و ارتقاء سطح آگاهی‌ها و توانمندی‌های کارکنان است. البته همکاری و تعامل با سازمان‌ها، تشکل‌ها و مراجع نظارتی جهت مشارکت در فرهنگ‌سازی عمومی و کنترل‌های زیست‌محیطی نیز به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولادمبارکه است.

دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی ISO50001

گفتنی است شرکت فولادمبارکه طی تلاش‌های مستمری که در راستای حفظ محیط‌زیست پایدار داشته است در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی ( ISO50001) شد. در واقع برنامه‌ریزی‌های گسترده این شرکت، در کنار تعریف پروژه‌های متعدد این موفقیت حاصل شده است.

استاندارد مدیریت انرژی ۵۰۰۰۱ ISO توانمندسازی سازمان‌ها برای استقرار سیستم‌ها و فرایندهای لازم برای بهبود عملکرد انرژی شامل بازدهی، کاربری و مصرف انرژی را در پی دارد. این استاندارد به‌منظور هدایت سازمان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش هزینه‌های انرژی و دیگر موارد تاثیرگذار بر محیط‌زیست از طریق مدیریت نظام‌مند انرژی اجرا می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پایان خاطرنشان کرد: موارد یاد شده در این گزارش تنها گوشه کوچکی از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت فولادمبارکه در راستای حفظ و سیانت از محیط‌زیست است. این شرکت همواره در تلاش بوده است تا ضمن توسعه صنعت و اقتصادی کشور، محیط‌زیستی پایدار را برای استان اصفهان و نسل‌های آینده حفظ کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.