دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
شاخص بورس رشد ۳۹ هزار واحدی را ثبت کرد
23 خرداد 1401 - 14:01
شناسه : 28953
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، معاملات امروز دوشنبه 23 خرداد ماه 1401، بازار سهام از همان ابتدای شروع با برتری تقاضا بر عرضه آغاز شد که در پایان نماگر کل بورس با ۳۹ هزار افزایش بر روی عدد یک میلیون و ۵۷۱ هزار واحد ایستاد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معاملات امروز بازار سهام از همان ابتدای شروع با برتری تقاضا بر عرضه آغاز شد که در پایان نماگر کل بورس با ۳۹ هزار افزایش بر روی عدد یک میلیون و ۵۷۱ هزار واحد ایستاد. بیشترین رشد شاخص کل از ابتدای امسال مربوط ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، با ۳۰ هزار واحد بود که امروز در پایان بازار و با افزایش تقاضا و تشکیل صف‌های خرید در بیشتر نماد‌ها، شاخص کل برای دومین بار رشد بیش از ۳۰ هزار واحدی را تجربه کرد. شاخص کل هم‌وزن نیز با هفت هزار و ۷۶۵ واحد رشد بر روی عدد ۴۲۹ هزار واحد قرار گرفت که نسبت به دیروز حدود ۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است که در جریان معاملات امروز بازار معامله‌گران هشت میلیارد و ۱۷۲ میلیون برگ سهم و اوراق مالی قابل معامله را به ارزش پنج هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان داد وستد کردند. نماد‌های «میدکو»، «فولاد»، «فملی»، «پارس»، «تاپیکو»، «ومعادن» و «وغدیر»، بیشترین اثر مثبت بر روی افزایش شاخص کل داشتند. از مجموع ۷۰۵ نماد، ۵۲۵ نماد معاملات مثبت و ۱۸۰ نماد هم با معاملات منفی دنبال شد که در مجموع ۱۲۲ نماد با تشکیل صف خرید و ۴۶ نماد هم با صف فروش به کار خود پایان دادند. ۲۹۲ میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذاران خرد یا حقیقی در گروه‌های بورسی شیمیایی، فلزات اساسی، سیمان، کانه فلزی و سرمایه‌گذاری‌ها به عنوان بیشترین ورود پول ثبت شد. نماد‌های «سآبیک»، «شستا»، «شپنا»، «خودرو»، «فولاد»، «شتران» و «خساپا» نیز جزو پرتراکنش‌ترین نماد‌های بازار بودند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.