دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
شاغلان بومی واحدهای معدنی خواف
25 تیر 1401 - 13:57
شناسه : 30395
فرماندار خواف گفت: ۸۵ درصد از نیروهای شاغل در کارخانه‌ها و واحدهای معدنی این شهرستان، بومی این منطقه هستند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

 به گزارش اخبار فلزات، مهدی عباس‌پور فرماندار خواف، اظهار داشت: هر واحد صنعتی مستقر در این شهرستان، به صورت مستقیم برای ۱۸۰ تا ۲۱۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است. 

وی در خصوص عواید حاصل از حساب‌های مالیاتی واحدهای صنایع معدنی مستقر در سنگان و بازگشت و هزینه شدن آن در منطقه افزود: طبق قانون جز شرکت‌های زیرمجموعه گروه‌های صنعتی بزرگ که عمده گردش مالی آن‌ها در استان‌های دیگر است، باید حساب‌های مالیاتی همه واحدهای صنعتی در محل استقرار آن‌ها محاسبه و پرداخت شود. هم‌اکنون دفاتر حساب صاحبان پنج واحد صنعتی بزرگ مستقر در سنگان خواف در محل شهرستان بررسی و پرداخت‌ها نیز در همین منطقه انجام می‌شود.

فرماندار خواف بیان کرد: چهار مسیر برای تامین آب شهرستان در نظر گرفته شده است که شامل طرح بازار آب، انتقال آب از سلامی، چاه‌های آب کشاورزی و صنعتی و طرح انتقال آب از خلیج‌فارس می‌شود.

عباس‌پور، گفت: هم‌اکنون پروژه انتقال آب از چاه‌های منطقه به سمت صنایع معدنی سنگان در حال اجرا است که جنبه مصرف ویژه آب شرب ندارد؛ چراکه نیاز این واحدها به آب شرب طی سال، ۲۵ میلیون متر مکعب است که از محل چاه‌های متعلق به همان صنایع تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح انتقال آب از خلیج‌‌فارس به خواف نیز در حال اجرا و قرار است زیرسازی‌های مربوط به آن تا اواخر پاییز امسال تکمیل و لوله‌گذاری آغاز شود. برآورد پیمانکار تکمیل این طرح در چهار سال آینده بوده است که منبع اصلی تامین آب صنایع معدنی سنگان خواهد بود.

مجموعه معدنی سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومترمربع و عرض ۱۰ کیلومترمربع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد. 

لازم به ذکر است که بارزترین ویژگی‌های این معادن سنگ‌آهن، امکان فعالیت‌های معدن‌کاری طی ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح زمین، کاهش هزینه‌های استخراج و معدن‌کاری و وجود عناصر نادر خاکی است که با مشارکت بخش‌ دولتی و ایمیدرو، فولاد سنگان و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی ایران، الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.