سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صادرات محصولات فولادی در سال جاری افزایش می‌یابد
28 فروردین 1400 - 14:07
شناسه : 10575
عضو هییت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد پیش‌بینی کرد؛ عضو هییت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، گفت: با توجه به تغییرات در وزارت صنعت، معدن و تجارت، شاهد افزایش صادرات محصولات فولاد در سال جاری خواهیم بود.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا شهرستانی عضو هییت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، اظهار داشت: افزایش قیمت در بخش فولاد جهان، روندی صعودی دارد که با توجه به واکسیناسیون جهانی، ضمن تداوم این افزایش قیمت، افزایش قیمت فولاد چین نیز به وضوح قابل مشاهده است.

وی افزود: با توجه به تغییرات در وزارت صنعت، معدن و تجارت، شاهد افزایش صادرات محصولات فولادی طی سال جاری خواهیم بود.

عضو هییت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، گفت: در راستای تحقق شعار سال، امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت در دو بخش صادرات و اکتشاف معادن، باید در زمینه فولاد کشور تسهیل‌گری کند که با سهل کردن مقررات گمرکی در بخش واردات و صادرات، می‌تواند به توسعه صادرات فولاد کشور دست یاری برساند؛ چراکه ماشین‌آلات معدنی مورد نیاز صنایع فولادسازی، با وجود تحریم‌ها به کشور وارد شده‌اند.

شهرستانی در ادامه به مشکل تامین برق صنایع فولادسازی در تابستان پیش رو اشاره‌ای کرد و اذعان داشت: شرکت توانیر به نیروگاه‌های کشور بدهکار است و در این راستا توانای تامین هزینه نیروگاه‌ها را ندارد و بسیاری از این نیروگاه‌ها به زودی از مدار خارج خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه که صنایعی با مصرف  بیش از ۵ مگاوات، می‌توانند از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و یا به طور مستقیم از نیروگاه‌ها، برق مورد نیاز خود را خریداری نمایند که این موضوع می‌تواند به نگرانی تامین برق صنایع در تابستان پایان بخشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.