پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
شاید روسیه در ائتلاف اوپک‌پلاس باقی بماند!
28 خرداد 1401 - 19:52
شناسه : 29150
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: روسیه می‌تواند پس از سال ۲۰۲۲ به همکاری در چارچوب توافق تولید نفت اوپک‌پلاس ادامه دهد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه، روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه پس از نشستی غیرمنتظره در حاشیه مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ با عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان گفت: روسیه می‌تواند پس از سال ۲۰۲۲ به همکاری در چارچوب توافق تولید نفت اوپک پلاس ادامه دهد.

شاهزاده عبدالعزیز بن‌سلمان در حالی که در فهرست برنامه‌های رسمی ثبت نشده بود، به‌صورت غافلگیرکننده در مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ ظاهر شد، در صورتی که بسیاری از مهمانان در این رویداد حاضر نشدند. همچنین بسیار از خریداران واردات نفت روسیه به‌دلیل تحریم‌های غرب امتناع می‌کنند و روسیه نفت کمتری نسبت به سهمیه کنونی خود در اوپک‌پلاس عرضه می‌کند.

یک سند در روز پنج‌شنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، نشان داد تولید نفت خام روسیه در ماه می به ۹ میلیون و ۲۷۳ هزار بشکه رسید، با این وجود که  رقم یاد شده در ماه آوریل، روزانه ۹ میلیون و ۱۵۹ هزار بشکه بوده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه وطی وعده‌هایی، اظهار داشت: طی ماه آینده میلادی با توجه به تقاضای بالا برای نفت خام روسیه از سوی هند و چین، عرضه نفت خام این کشور نیز، افزایش می‌یابد. روسیه در ماه گذشته میلادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کم‌تر از سهمیه ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه‌ای خود طی روز تولید می‌کرد.

دیدار عبدالعزیز بن سلمان و نواک بیش از یک ساعت به‌طول انجامید که نواک پس از این نشست در پاسخ به پرسشی اینکه آیا شریکان اوپک‌پلاس از کمبود تولید روسیه شکایت دارند یا خیر، به خبرنگاران اعلام کرد: وضع کنونی بازار جهانی نفت را با وجود بی‌اعتمادی‌ها متعادل می‌بینیم.

معاون نخست‌وزیر روسیه، بیان کرد: روسیه می‌تواند حتی پس از پایان توافقنامه کنونی در پایان سال جاری میلادی به همکاری با ائتلاف اوپک‌پلاس ادامه دهد. همه شرایط به وضع بازار بستگی دارد و اینکه آیا هر کشور برای مشارکت در منشور همکاری اوپک و غیراوپک به سهیمه نیاز دارد تا پایان سال جاری میلادی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.