سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
شرایط ناخوش عرضه نفت در ماه اوت
08 تیر 1400 - 14:54
شناسه : 14521
براساس گزارش‌های منتشر شده، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش‌بینی کرد که جهان در ماه اوت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با کمبود عرضه نفت مواجه خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق پیش‌بینی این سازمان جهان در ماه اوت و ادامه سال ۲۰۲۱ به دلیل بهبود اقتصاد از همه‌گیری ویروس کرونا، با کمبود عرضه نفت روبه‌رو است، لذا سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در نشست این هفته خود می‌توانند تولید طلای سیاه را افزایش دهند.

گفتنی است، اوپک پلاس به‌عنوان بخشی از تسهیل کاهش تولید بی‌سابقه خود در سال گذشته میلادی، از ماه مه تا ژوئیه دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز یعنی حدود ۲ درصد تولید جهانی، را به بازار باز می‌گرداند.

ائتلاف اوپک پلاس روز پنجشنبه مصادف با دهم تیرماه در خصوص روند تولید طی ماه‌های آینده تصمیم‌گیری می‌کند. برخی منابع معتقدند با توجه به افزایش قیمت نفت و رسیدن آن به بالاترین حد از سال ۲۰۱۸، این ائتلاف در جهت افزایش بیشتر تولید در ماه اوت وارد مذاکره خواهد شد، این در حالی است که بعضی از تولیدکنندگان نگران موانع بهبود تقاضا و عرضه بیشتر نفت ایران هستند.

شایان ذکر است که پیش‌بینی اخیر اوپک در خصوص تقاضای نفت خام نشان داد اگر سطح تولید ثابت بماند، عرضه اوپک در ماه اوت یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز کم‌تر از تقاضای مورد انتظار خواهد بود، این کمبود در سه‌ماه چهارم امسال به دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.