جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
شرح حال کارخانه فولاد صدر خرم‌آباد
03 خرداد 1401 - 15:08
شناسه : 28197
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: کارخانه صدر فولاد در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به تملک مالک جدید درآمد و به علت داشتن بدهی ارزی و ریالی به بانک‌های کشاورزی، سپه، ملت، تجارت طی چند سال گذشته، انشعاب موقت برق واحد تولیدی جمع‌آوری شده و برق واحد تولیدی که مهم‌ترین انرژی در صنعت فولاد محسوب می‌شود، قطع شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهمن جعفری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان تخصصی‌ترین دستگاه در خصوص رسیدگی مسائل مربوط به واحدهای تولیدی است و دیگر دستگاه‌ها نقش حاکمیتی و حمایتی خواهند داشت. کارخانه صدر فولاد در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به تملک مالک جدید درآمد و به علت داشتن بدهی ارزی و ریالی به بانک‌های کشاورزی، سپه، ملت، تجارت طی چند سال گذشته، انشعاب موقت برق واحد تولیدی جمع‌آوری شده و برق واحد تولیدی که مهم‌ترین انرژی در صنعت فولاد محسوب می‌شود، قطع شد.

وی افزود: این واحد همچنین به تامین اجتماعی، آب منطقه‌ای، امور مالیاتی نیز بدهکار است و در راستای راه‌اندازی کارخانه بعد از پنج سال تعطیل ماندن، مالک جدید با برنامه‌ریزی اقدامات خود را برای تعمیرات و بازسازی اساسی شروع کرد و برخی از تجهیزات و کابل‌های برق و تاسیسات متاسفانه به سرقت رفته که توسط مالک جدید همه تجهیزات و موارد سرقت شده خریداری و جایگزین شدند. تعمیرات تا اسفند ماه ۱۴۰۰ به طور کامل انجام شد و نوسازی خط تولید واحد مورد بازدید مسئولین مختلف استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

مشکلات پیشین، گریبان اعضای جدید شرکت را گرفت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، گفت: موانع حقوقی و امور مالیاتی و بانکی باقی مانده از صاحبان پیشین مانند صدور ۱۶۸ فقره چک بلامحل به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان، بدهی ارزی و ریالی به بانک‌ها، بدهی معوق به امور مالیاتی به همین دلایل مالکین شرکت، امکان دریافت دسته چک را از آن‌ها صلب کرده است. همه حساب‌های شرکت مسدود شده و امکان صدور ضمانتنامه بانکی و یا دریافت تسهیلات و یا تعیین تکلیف بدهی وجود ندارد. حتی باعث ایجاد موانع متعددی برای اعضای هییت‌مدیره جدید از جمله مسدود شدن حساب‌های شخصی آن‌ها شده است.

جعفری بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوباتی را برای ایجاد تسهیل در تولید گرفت که ابتدا جهت بلا اثر کردن چک‌های برگشتی در سیستم بانکی با مصوبه کارگروه تسهیل و همچنین در شورای تامین مطابق آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۵ مکرر قانون چک، چک‌های برگشتی همه بلااثر شده و امکان افتتاح حساب، دریافت ضمانت‌نامه بانکی و تسهیلات میسر شد. ضمن اینکه این واحد تولیدی واحد قادر است بدهی ریالی خود را تعیین تکلیف کند.

به طور جدی پیگیر آغاز فعالیت کارخانه هستیم

وی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که اردیبهشت ماه با حضور دادستان مرکز استان، فرماندار چگنی، مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، مدیرکل تامین اجتماعی، مدیر برق باختر، بانک‌های عامل و معاون امور مالیاتی استان در کارخانه صدر فولاد برگزار و مقرر شد مشکلات مالیاتی با دریافت یک فقره چک شخصی مدیرعامل و یا یکی از  اعضای هییت‌مدیره تا دی ماه سال جاری امهال شود،  افزود: بدهی بیمه تامین اجتماعی، ۴۵ ماه با دریافت چک شخصی امهال شده و به صورت شفاف در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری گزارش مفصل و کاملی از آخرین وضعیت واحد برای نماینده ولی فقیه در استان ارسال شد و مشکلات و موانع مطرح و حمایت‌های لازم برای تسریع در راه‌اندازی این واحد را انجام دادند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، عنوان کرد: قرارداد برقراری انشعاب برق بر اساس هماهنگی و پیگیری مبلغ ۲۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان با برق باختر در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، منعقد شد و هییت‌مدیره شرکت صدر فولاد، تعهدات لازم را با امضای یک فقره چک به اداره برق باختر داده و تامین انرژی برق کارخانه مهیا شد. بلافاصله بعد از واریز ۷۰۰ میلیون تومان بدهی معوق برق وصل خواهد شد؛ در این بین، دادستان مرکز استان اعلام کرد که هیچ حکم قضایی که منتج به تعطیلی واحد شود اعم از ضبط مواد اولیه و ماشین‌آلات، تحت هیچ شرایطی اجرا نخواهد شد و مالک شرکت صدر فولاد، خبر داد که مواد اولیه شمش فولادی، تامین و در اولین فرصت به واحد تولیدی ارسال خواهد شد.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت طی مدت زمان کوتاه، با حمایت‌های مدیریت ارشد استان، پیگیری‌های لازم برای فعال‌سازی واحد را انجام خواهد داد و مطابق رسالت و وظیفه ذاتی و تخصصی خود سعی دارد مشکلات واحدهای تولیدی را حل کرده و با ایجاد اشتغال، ‌رفع محرومیت و کمک به کارآفرینی و فعالیت هرچه بیشتر، صنعت استان را اولویت خود دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.