سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
شرکت فولادمبارکه حامی محیط‌زیست
20 خرداد 1400 - 9:56
شناسه : 13532
رییس کمیسیون توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب اتاق بازرگانی ایران گفت: شرکت فولادمبارکه در راستای توسعه و حفظ محیط‌زیست اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است که کاهش مصرف آب مثل بازچرخانی و تصفیه پساب 9 شهرستان مجاور این شرکت از جمله این اقداماتی بود که باید بیش از پیش به جامع اطلاع‌رسانی شود تا مردم از فعالیت مثبت شرکت فولادمبارکه در راستای بهره‌گیری از آب‌های تجدیدپذیر مطلع شوند.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرشید شکرخدایی رییس کمیسیون توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب اتاق بازرگانی ایران با اشاره به هفته محیط‌زیست، اظهار داشت: چالش محیط‌زیست در کشورهای درحال توسعه، ریشه‌دار است؛ چراکه بین توسعه صنعتی و حفظ محیط‌زیست باید تعادل ایجاد کرد. زیرا تعادل بخشی بین توسعه صنعتی و حفظ محیط‌زیست به این معنا است که می‌توان همگام با توسعه از آن حفاظت کرد.

وی افزود: تمرکز بر مفاهیم توسعه پایدار و در نظر گرفتن منافع نسل‌های آتی، می‌تواند پیش روی دولتمردان کشور در راستای حفاظت از محیط‌زیست قرار گیرد. 

رییس کمیسیون توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب اتاق بازرگانی ایران، گفت: حفظ محیط‌زیست فقط گونه انسانی را در بر نمی‌گیرد، بلکه شامل تمام زیستمندان می‌شود که باید برای حفظ آن توجه و تمرکز بیشتری داشته باشیم. در این راستا موضوع «آمایش سرزمین» و تطابق کشور با ظرفیت‌های بالقوه هر اقلیم می‌تواند در راهبرد «توسعه بر مبنای اقلیم» نقش مهمی ایفا کند.

شکرخدایی بیان کرد: موضوعاتی نظیر فرهنگ، جامعه و اقلیم می‌تواند در طراحی توسعه موثر واقع شود. البته باید از شتاب‌زدگی اقتصادی بدون درنظر گرفتن پارامترهای محیط‌زیستی اجتناب کرد. لذا در این راه بهره‌مندی از ظرفیت‌های بوم‌گردی و توسعه گردشگری به عنوان صنعت سبز می‌تواند بستر مناسبی در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور همگام با حفظ محیط‌زیست را فراهم کند. 

شرکت فولادمبارکه در حفظ محیط‌زیست اقدامات بنیادین انجام داده است

رییس کمیسیون توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه صنعتگران کشور موضوع اقلیم و فرهنگ را در اولویت طرح‌های توسعه‌ای خود قرار دهند، عنوان کرد: از سه دهه گذشته تاکنون، شرکت فولادمبارکه توانست سازوکار مصرف بهینه آب را در اولویت استراتژی خود قرار دهد و اقدامات این شرکت در کاهش مصرف آب خام با بهره‌گیری از بازچرخانی و تصفیه پساب ۹ شهرستان مجاور این شرکت را شاهدیم و نیاز است که این موارد بیش از پیش به جامعه اطلاع‌رسانی شود تا مردم از اقدامات ارزنده زیست‌محیطی این شرکت در راستای بهره‌گیری از آب‌های تجدیدپذیر مطلع شوند.  

«توسعه بر مبنای اقلیم»؛ راه عبور از مسائل زیست‌محیطی 

رییس کمیسیون توسعه پایدار، محیط‌زیست و آب اتاق بازرگانی ایران به اهمیت آب نزد ایرانیان اشاره‌ای کرد و گفت: با توجه به جانمایی جغرافیایی ایران در جهان، همواره مساله آب نزد اهالی ایرانشهر مهم بوده است و ما وامدار تمدنی هستیم که آب را در زیرزمین جابه‌جا کرد تا مبادا تبخیر شود ولی امروز متاسفانه با هدررفت منابع آبی به ویژه با توسعه کشاورزی، نسل‌های آینده را از این نعمت بی‌بهره کرده‌ایم.

شکرخدایی در پایان ضمن تاکید بر «توسعه بر مبنای اقلیم» خاطرنشان کرد: توسعه صنعتی در بخش‌هایی از کشور که متناسب با شرایط اقلیم منطقه نباشد، سنجیده نیست؛ چراکه کشور ایران مجموعه‌ای از اقلیم‌های متفاوت است. در این راستا دولتمردان باید با بازنگری مجدد نسبت به توسعه صنعتی متناسب با اقلیم دقت بیشتری کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.