سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
شرکت مس در تامین آهک هیدراته کارخانجات تغلیظ به خودکفایی رسید
06 اسفند 1399 - 15:41
شناسه : 7910
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان: مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان گفت: با استقرار شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان در شهرستان اهر و ایجاد راهبری موثر در هدایت ظرفیت‌های معدنی منطقه، شاهد سرعت‌بخشی به رشد و شکوفایی اقتصادی این منطقه خواهیم بود.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جلال عطایی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان، اظهار داشت: احداث کارخانه آهک هیدراته اهر، اولین قدم شرکت مولیبدن مس آذربایجان در مسیر اعتلای معادن منطقه است.

وی افزود: با توجه به نیاز فعلی کارخانجات مجتمع مس سونگون به سالانه ۶۴ هزار تن آهک هیدراته، کارخانه آهک هیدراته اهر ظرفیت تامین کل این نیاز را در فاز نخست دارد. بنابراین همزمان با افتتاح این کارخانه، واحدهای فراوری شرکت مس در تامین آهک هیدراته به خودکفایی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان با اشاره به سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی در فاز نخست کارخانه آهک هیدراته اهر، گفت: با استفاده از تکنولوژی‌های برتر جهانی در کارخانه آهک هیدراته و سرمایه‌گذاری هدفمند انجام شده در این زمینه، انتظار تولید محصول با کیفیت بالا در این کارخانه را داریم.

عطایی درخصوص ظرفیت خوراک‌دهی کارخانه، عنوان کرد: با توجه به راهبری هر دو بخش معدن و کارخانه آهک توسط شرکت مولیبدن مس آذربایجان و هماهنگی‌های صورت گرفته، ظرفیت خوراک‌دهی کارخانه در فاز نخست، یکصد هزار تن سنگ آهک خواهد بود.

وی با تاکید بر نگاه به آینده و لزوم توسعه مجموعه به فازهای جدید، تاکید کرد: همزمان با افتتاح فاز نخست کارخانه آهک هیدراته اهر، کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه نیز با ظرفیت کوره ۱۵۰ تن در روز انجام خواهد شد تا در آینده مشکلی برای تامین آهک هیدراته فازهای آتی سونگون و سایر معادن مس منطقه نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان در پایان با اشاره به طرح‌های جانبی پروژه، خاطرنشان کرد: با توجه به کاربردهای فراوان آهک در صنایع مختلف از قبیل صنایع غذایی، تولید کربن دی‌اکسید، راه‌سازی و …، برنامه‌های میان مدت و بلندمدتی جهت اجرای طرح‌های جانبی نیز پیش‌بینی شده است که با در نظر گرفتن ذخیره مناسب معدن آهک گوره درق اهر، تکمیل زنجیره تولید در عرصه‌های جانبی و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر، مورد توجه شرکت مولیبدن مس آذربایجان قرار بگیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.