چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
شرکت مس در حوزه اکتشاف خوش درخشید
15 آبان 1400 - 9:25
شناسه : 20078
رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران درخصوص عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت مس یکی از مجموعه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و طی دو سال اخیر عملکرد خوب و جدیدی به‌ویژه در حوزه اکتشافات انجام داشته است.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابراهیم جمیلی رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه شرکت مس در حوزه تکمیل زنجیره تولید نیز شیب ملایم و رو به رشدی داشته است، اظهار داشت: شرکت ملی مس در زمینه صادرات نیز با توجه به تحریم‌ها می‌تواند نمره قبولی دریافت کند که همه این موارد جزو محسنات و مزایای این شرکت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت کمک شرکت مس به واحدهای بخش خصوصی در مقیاس‌های کوچک و متوسط، افزود: به عقیده بنده در این مسیر شرکت ملی صنایع مس ایران یک مسئولیت تاریخی را باید بر عهده بگیرد.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، گفت: اگر شرکت ملی مس بتواند به عنوان لیدر چه از نظر فنی، اکتشاف و چه از نظر تولید به واحدهای کوچک و متوسط مقیاس کمک کند؛ در واقع به صنعت مس کشور خدمات خوبی ارائه دهد. البته قبول داریم که شرکت مس در بورس است و تعداد زیادی سهامدار دارد که باید پاسخگوی آن‌ها باشد، اما به دلیل اینکه شرکت «ملی» مس است؛ باید در سیاست‌های اصلی این صنعت صاحب‌نظر باشد. لذا باید در تشکل‌های صنعتی- معدنی حضور فعال‌تری داشته باشد.

جمیلی بیان کرد: شرکت مس بهتر است در کنار سایر تشکل‌ها قرار بگیرد و بتواند در سیاست‌گذاری‌ها و ریل‌گذاری‌ها حضور فعالی داشته باشد. شرکت ملی صنایع مس ایران را یک مجموعه موفق می‌دانم؛ چه در ابعاد تولید، چه در ابعاد صادرات، چه در بازار سرمایه و چه در گسترش واحدهای تولیدی که طی این مدت به بهره‌برداری رسیده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این روند ادامه داشته باشد و نگاه به صنایع پایین‌دستی مس تقویت شود، ادامه داد: در این صورت ارزش افزوده بیشتری را نسبت به دوره‌های قبل شاهد خواهید بود.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران مدیرعامل شرکت مس را یکی از افراد شناخته شده و دارای اهلیت این صنعت دانست و اذعان داشت: اردشیر سعدمحمدی در مدیریت‌های پیشین هم که مسئولیت داشته؛ نشان داد که مدیر توانمندی است. در دوره فعلی نیز شاهد این هستیم که طرح‌های خوبی توسط وی به بهره‌برداری رسیده است. بزرگ‌ترین حسن مدیرعامل کنونی شرکت مس این است که از تیم موجود در صنعت مس به خوبی استفاده می‌کند.

جمیلی تصریح کرد: مدیرعامل کنونی شرکت مس توانسته به نیروها کمک کند و در راستای ارتقای آنان بکوشد. بالطبع، یکی از خصوصیات خوب هر مدیری این است که اهلیت کار داشته باشد. در همین راستا شناخت اردشیر سعدمحمدی از معدن، اکتشاف و بهره‌برداری از جمله ویژگی‌های وی به شمار می‌آید.

وی چشم‌انداز صنعت مس را چنین ارزیابی کرد و یادآور شد: صنعت مس در دنیا در حال پیشرفت است. البته نباید احساس کنیم که این پیشرفت فقط متعلق به کشور ماست. یکی از کارهایی که در کشور باید انجام دهیم؛ این است که ببینیم در این منطقه چه اتفاقاتی رخ می‌هد. همچنین ببینیم کشورهای منطقه چه سرمایه‌گذاری‌هایی در این حوزه انجام داده‌اند. باید دید جایگاه امروز کشور در حوزه صنعت و معدن در منطقه با جایگاه ده سال گذشته چقدر تفاوت داشته است.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی در پایان خاطرنشان کرد: به عقیده بنده صنعت مس باید در طرح‌هایی که دارد باید اتفاقات منطقه را در نظر داشته باشد. این در حالی است که کشور بیشترین سرمایه‌گذاری را در صنایع پایین‌دستی مس داشته باشیم تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را در این بخش ایجاد کنیم. لذا نباید فقط به تولید کاتد مس تکیه کرد؛ بلکه باید سایر محصولاتی که  فلز مس می‌تواند داشته باشد نیز مورد توجه قرار دهیم‌.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.