چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
شرکت نفت خزر سکاندار فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور
25 آذر 1400 - 10:01
شناسه : 21877
رییس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: این واحد در حال برنامه‌ریزی برای تعریف طرح‌های نو در سال آینده است و نیازهای پژوهشی خود را از طریق فراخوان عمومی به اطلاع پژوهشگران می‌رساند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدسعید حسین‌زاد رییس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، اظهار داشت: تحقیق و پژوهش از ابزارهای اساسی برای رفع نیازهای عملیاتی و فنی در زمینه کسب فناوری‌های نو است.

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشی انجام‌شده طی سال‌های اخیر در حوزه نفت و گاز توانسته است بسیاری از گلوگاه‌های موجود در روند پیشرفت فعالیت‌های عملیاتی را برطرف و در زمینه تحقق شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» نقش اساسی و مهم خود را ایفا کند.

رییس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر، گفت: شرکت نفت خزر به‌عنوان سکاندار فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور و دریای خزر، حسب اقتضای فعالیت‌های بالادستی در آب‌های عمیق دریای خزر با بسیاری از ناشناخته‌ها روبه‌روست که هرکدام از این موارد نیازمند انجام مطالعات پژوهشی گسترده است.

حسین‌زاد بیان کرد: در حوزه تامین تجهیزات با توجه به نخستین تجربه ساخت و به‌کارگیری سکوی حفاری نیمه‌شناور، نیازهای پژوهشی ساخت تجهیزات داخلی و بومی‌سازی نیز موردتوجه شرکت نفت خزر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اداره پژوهش و فناوری نفت خزر هم‌اکنون افزون بر جذب سربازان نخبه وظیفه و هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی مربوط به دانشگاه‌های برتر کشور، پروژه‌های پژوهشی مربوط به بخش زمین‌شناسی، مهندسی و ساختمان، قراردادهای نفتی و مدیریت دانش را در حال اجرا دارد و تقریبا بیش از ۸۰ درصد از این پروژه‌ها انجام شده و امید است تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسند.

رییس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر در پایان درباره ضرورت انجام این مطالعات، خاطرنشان کرد: نتایج این پژوهش‌های کاربردی می‌تواند در مطالعات تکمیلی آینده درباره اکتشاف و همکاری با شرکت‌های خارجی استفاده شود. هم‌اکنون واحد پژوهش و فناوری نفت خزر در حال برنامه‌ریزی برای تعریف پروژه‌های نو در سال ۱۴۰۱ است و نیازهای پژوهشی خود را از طریق فراخوان عمومی به اطلاع پژوهشگران می‌رساند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.