جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
شفافیت؛ راهبردی موثر برای کشف قیمت‌ها در زنجیره فولاد
26 اردیبهشت 1400 - 15:46
شناسه : 12234
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: ایمیدرو به دنبال ایجاد و تقویت یک ساختار رقابتی در زنجیره فولاد بوده و این سازمان علاوه بر انتهای زنجیره، راهبری و ایجاد فضای رقابتی در بخش‌های کنسانتره سنگ‌آهن، گندله سنگ‌آهن و آهن‌اسفنجی را از طریق بورس کالا، مورد تاکید قرار داده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایهگذاری ایمیدرو، اظهار داشت: ابتدا لازم به توضیح است که سازمان ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای در کشور، زنجیره فولاد را به عنوان یک کل یکپارچه در نظر می‌گیرد. از این رو، این نهاد مترقی به خوبی آگاه است که وقتی صنعت فولاد در انتهای زنجیره به صورت کاملا شفاف در بورس کالای ایران تعیین قیمت می‌شود باید بتواند منافع و شفافیت را برای سایر بخش‌ها به ارمغان بیاورد. بنابراین تحقق این موضوع سبب می‌شود که صنعت فولاد ایران به عنوان دهمین فولادساز برتر جهان در حدود و ثغور کلاس جهانی باقی بماند.

وی افزود: کلیه فرایندها در زنجیره فولاد برای ایمیدرو دارای اهمیت فراوان است؛ به طوری که تولید پایین‌دست صنعت فولاد و تامین نیاز قطعات مورد نیاز خودروسازان داخلی، یکی از همین قبیل مسائل بسیار مهم به شمار می‌آید.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایهگذاری ایمیدرو، گفت: از آنجایی که ایمیدرو به عنوان یک سازمان دولتی تمام منابع مالی فروش خود را به خزانه می‌دهد، قادر به نادیده گرفتن منافع مردم نیست.

صباغ در پایان خاطرنشان کرد: ساختار باید به گونه‌ای طراحی شود که ضمن امکان رقابت در همه بخش‌ها، قیمت‌ها نیز به صورت شفاف کشف شوند. همچنین متقاضیان خرید و فروشندگان باید «فرصت برابر» برای حضور در مزایده‌ها پیدا کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.