پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
شمار پروانه‌های اکتشاف معدنی ۱۲.۵ درصد رشد یافت
23 آذر 1399 - 5:24
شناسه : 3129
آمارپروانه های اکتشاف در مدت هشت ماهه امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۱۲.۵ درصدی به ۶۴۷ فقره رسید.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت، شمار پروانه های اکتشافی هشت ماهه ابتدایی پارسال ۵۷۵ فقره ثبت شده بود
براساس آمارهای مربوط به صدور پروانه اکتشاف معدنی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۸.۷ درصدی به رقم ۴۷۵ فقره رسید.
جداول آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت نشان می دهد که سال گذشته ( ۱۳۹۸ )تعداد ۴۳۷ فقره پروانه اکتشاف معدنی در ۶ ماه ابتدایی صادر شده بود.

رشد گواهی کشف در هشت ماه ۹۹

آمار مورد بررسی نشان می دهد که شمار گواهی کشف صادره نیز در دوره این گزارش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از رشد ۵.۳ درصدی برخوردار شد.
تعداد گواهی کشف صادر شده در هشت ماهه امسال به رقم ۳۳۹ فقره رسید، درحالی که در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۳۲۲ فقره ثبت شده بود.

افزایش ۵.۹ درصدی پروانه بهره برداری معدن

وزارتخانه مزبور در آمار خود از پروانه های بهره برداری معدنی در دوره هشت ماهه امسال، افزایش ۵.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را ثبت کرده که به رقم ۴۱۰ فقره رسید.
سال گذشته در دوره فروردین لغایت آبان ماه تعداد ۳۸۷ فقره پروانه بهره برداری از معدن صادر شد.
 ایران با کشف ۶۸ نوع ماده معدنی از لحاظ تنوع ذخایر در بین ۱۰ کشور جهان جای دارد و از نظر ذخایر شناسایی شده با ۵۷ میلیارد تن که ۳۷ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است در بین ۱۵ کشور جهان قرار دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.