جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
شناسایی محدوده‌های اکتشافی معدنی در استان کرمانشاه
29 خرداد 1401 - 11:37
شناسه : 29182
رییس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: این سازمان در استان کرمانشاه، 16 محدوده اکتشافی معدنی را شناسایی کرده و درصدد تکمیل مراحل بعدی اکتشاف است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هایت‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در نشست با استاندارکرمانشاه و نماینده شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: ایمیدرو در این استان، هفت هزارر و ۶۰۰ کیلومتر خطی عملیات ژئوفیزیک هوایی انجام داده است که از جمله نتایج حاصل شده، شناسایی هفت محدوده با پتانسیل سنگ‌آهن و پلی‌متال در سنقر، کنگاور و صحنه بود.

وی افزود: همچنین ۹ محدوده مستعد به مساحت ۶۵۰ کیلومتر مربع نیز برای واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه قرار گرفته است. یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مطالعات اکتشافی پیش‌بینی شده است که در صورت صدور پروانه‌های اکتشافی، اقدام خواهد شد.

رییس هیات‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، با اشاره به اینکه این سازمان محدودیتی برای اکتشاف در استان ها ندارد، بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های ارزشمند معدنی در استان کرمانشاه، تکمیل عملیات اکتشافی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای این استان فراهم خواهد کرد. ایمیدرو به دنبال در اختیار گرفتن محدوده اکتشافی مناطق نیست و به محض تعیین تکلیف محدوده‌ها، ضمن فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، آماده حضور بخش خصوصی خواهد بود.

تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه

رییس هیات‌‌‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، با اشاره به تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین ایمیدرو و استانداری کرمانشاه برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی این استان عنوان کرد: برای ورود به مراحل بعدی عملیات اکتشافی در این استان، نیاز به حمایت مسئولان منطقه جهت رفع مسائل زیست‌محیطی در محدوده‌های معدنی داریم.

وی ادامه داد: احیا و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس با پنج بسته تعریف شده با پتانسیل بیتومین، تعیین تکلیف حدود دو هزار کیلومترمربع پتانسیل‌یابی معدنی تا پایان مرداد ماه امسال و برگزاری دوره‌های آموزشی شناخت و فراوری سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در چهار شهرستان طی سال جاری، از جمله برنامه‌های ایمیدرو در استان مذکور است.

پیشرفت ۱۸ درصدی احداث جاده دسترسی به معادن گیلانغرب

رییس هیات‌عامل ایمیدرو یادآوری کرد: در حوزه زیرساخت، احداث راه دسترسی به معادن گیلانغرب به طول ۱۰ کیلومتر و سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۱۸ درصد در حال انجام است. شناسایی و بررسی مطالعاتی سایر محورهای توسعه زیرساختی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طی سه ماه آینده انجام می‌شود.

جعفری اضافه کرد: توسعه خدمات صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با محوریت توسعه بلوک بیتومین، طراحی واحدهای کوچک‌مقیاس فراوری معادن بیتومین و ساخت یک واحد پایلوت فراوری با همکاری مرکز تحقیقات فراوری ایران و دانشگاه کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ایمیدرو، جزو برنامه‌های دیگر این سازمان است.

تاکید بر فرآوری منابع معدنی داخل استان

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه، در این نشست ضمن اشاره به موضوع خام‌فروشی معادن گفت: برای جلوگیری از این مسئله، باید تلاش کنیم تا در مقابل ارائه مجوز در حوزه معدن، موضوع فراوری مطرح و منابع معدنی موجود در استان فراوری شود. با توجه به معادن سنگ غنی در این استان، درخواست تاسیس شهر سنگ را داریم و امیدواریم این منطقه به عنوان قطب فراوری شهر سنگ شود.

تفاهم‌نامه ارزشمند دارای طرح‌های اشتغال‌زا

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در پایان نشست مذکور با اشاره به تلاش و توانمندی رییس هیات‌عامل ایمیدرو در اجرای برنامه‌های این سازمان، خاطرنشان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی استان کرمانشاه از نظر اقتصادی، نیاز است طرح‌هایی برای توسعه اقتصاد، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال اجرایی شود. در این راستا، تفاهم‌نامه تدوین شده ارزشمند بوده و در آن طرح‌های اشتغال‌زا دیده می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.