پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
شناسایی ۱۲۵ معدن متروکه در چهارمحال و بختیاری
14 دی 1399 - 8:04
شناسه : 4692
معاون امور معاون و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۱۲۵ معدن متروکه در این استان خبر داد و گفت: این معادن پس از استعلام از مراجع مربوطه به مزایده گذاشته می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، مهرداد قاسمی روز یکشنبه افزود: این معادن متروکه از سال های گذشته بدون بهره بردار به حال خود رها شده بود و یا از بهره برداران سلب صلاحیت شده که در راستای توسعه فعالیت های معدنی و تحقق جهش تولید در این بخش این معادن پس از انجام استعلام های لازم به مزایده گذاشته می شود.
وی ادامه داد: چون این معادن انفجاری هستند و تعدادی از آنها در مجاورت روستاها و یا حریم راه قرار دارند و یا دستگاه هایی نظیر اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی اجازه فعالیت در این محدوده ها را نمی دهند، قابلیت احیا ندارند و پس از انجام کار کارشناسی برای معادنی که قابلیت احیا و فعالیت داشته باشند مجوز واگذاری صادر می شود.
قاسمی، آزادسازی محدوده های معدنی بلوکه شده را از دیگر برنامه های سال جهش تولید برای توسعه فعالیت های معدنی در استان برشمرد و گفت: در همین راستا چندین محدوده معدنی ۲۳ دی ماه آزاد شده و به مزایده گذاشته می شود که گام بزرگی برای جذب سرمایه گذار در حوزه معادن به شمار می رود.
معاون امور معاون و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از وجود ۱۰۰ معدن فعال در این استان خبر داد و گفت: سنگ های تزیینی و لاشه و خاک نسوز از مهمترین و بیشترین تولیدات معدنی در استان به شمار می رود.
قاسمی از وجود ذخایر معدنی روی، مس، کبالت و خاک نسوز در محدوده هایی از مناطق حفاظت شده استان خبر داد و گفت: پتانسیل معدنی خوبی در مناطق حفاظت شده استان وجود دارد که محیط زیست و منابع طبیعی مجوز اکتشاف در این محدوده ها را نمی دهند.
وی، محدودیت های محیط زیست و منابع طبیعی را مهمترین مانع برای جذب سرمایه گذار در حوزه معادن استان برشمرد و افزود: اگر چه این دستگاه ها استدلال هایی برای موافقت نکردن با اکتشاف در این مناطق دارند و معتقدند که آرامش منطقه بهم می خورد و منابع جنگلی از بین می رود اما از سوی دیگر ذخایر ارزشمند معدنی در این مناطق نهفته است که با استخراج آن می توان تحول بزرگی در استان شکل داد.
درآمد سالانه بخش معادن چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل ۳۵ درصد معادل ۱۲ میلیارد ریال افزایش یافته است.
۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن این استان انجام گرفته و برای بیش از یکصد نفر اشتغالزایی شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.