سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
شناسایی ۱۷۰۰ محدوده امیدبخش معدنی در سراسر کشور
11 فروردین 1400 - 9:30
شناسه : 9468
مدیر اکتشافات ایمیدرو خبر داد؛ مدیر اکتشافات ایمیدرو از شناسایی یک هزار و 700 محدوده امیدبخش معدنی به مساحت 110 هزار و 80 کیلومترمربع در سراسر کشور خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبرفلزات، علی اصغر‌زاده مدیر اکتشافات ایمیدرو، اظهار داشت: تا نیمه نخست اسفند ماه سال ۱۳۹۹، فعالیت فاز شناسایی و پی‌جویی حدود ۴۷۸ هزار و ۳۴۳ کیلومترمربع پهنه، آزاد شد.

وی افزود: از این میان ۶۶ هزار کیلومتر مربع پهنه واگذار شده به بخش خصوصی، ۱۲۳ هزار و ۸۲۷ کیلومترمربع پهنه در حال کار است.

مدیر اکتشافات ایمیدرو با اشاره به اینکه بر اساس قوانین، پروانه اکتشاف باید توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت هر استان برای ایمیدرو صادر شود، گفت: تاکنون برای ۴۹۲ محدوده به مساحت ۳۲ هزار و ۱۲۰ کیلومترمربع، درخواست پروانه اکتشاف داده شده است. در حالی که مابقی محدوده‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های مربوطه واگذار می‌شود.

اصغر‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: ۶۳ پروانه اکتشاف در مواد معدنی مختلف نظیر سرب و روی، طلا، مس، آهن، زغال‌سنگ، شورابه و … به نام ایمیدرو و شرکت‌های تابعه به ثبت رسید و کار عملیات اکتشاف در محدوده‌های دارای پروانه در حال پیگیری است. همچنین ۳۰ محدوده در مرحله صدور پروانه اکتشاف قرار دارد و برای چهار محدوده نیز، گواهی کشف صادر شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.