سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
شهرک‌های صنعتی پیشرو در صادرات
14 تیر 1401 - 18:10
شناسه : 29929
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از صادرات ۲.۷ میلیارد دلاری از سوی حدود یک‌ هزار شرکت صادرات‌محور در شهرک‌های صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، عزیزالله قربانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، با اشاره به فعالیت یک هزار شرکت صادرات‌محور در شهرک‌ها که سال گذشته دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات داشتند، اظهار داشت: سهم صنایع کوچک از کل صادرات غیر نفتی کمتر از ۱۰ درصد است. چراکه بیشتر نیازهای داخلی را صنایع کوچک تامین می‌کنند. با توجه به اینکه بیشتر نیازهای داخلی را صنایع کوچک تامین می‌کنند، حجم صادرات آن‌ها نسبت به شرکت‌های بزرگ کمتر است.

وی از حمایت سازمان صنایع کوچک از ۲۱ شرکت مدیریت صادرات خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در حال ارائه آموزش به شرکت کوچک و متوسط هستند. علاوه‌براین، از جمله مهم‌ترین موانع صادرات برای صنایع کوچک نداشتن برند است. به همین دلیل توسعه برندسازی در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده حداقل ۳۱ برند ملی تعریف شود و صنایع کوچک در قالب این برندها صادرات کنند. چراکه صنایع به تنهایی برای این کار مشکل دارند. مقدمات این فرایند تعریف شده است.

قربانی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ کنسرسیوم صادرات تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: قرار است برندسازی به این کنسرسیوم‌های صادراتی منتقل شود تا شرکت‌ها در قالب آن‌ها بتوانند بازاریابی کنند. 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.