سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
شهرک صنعتی ۵ هزار هکتاری بردسیر در مسیر احداث
19 دی 1400 - 15:57
شناسه : 22817
معاونت توسعه شرکت سنگ‌آهن گهرزمین گفت: این شرکت مدتهاست در مورد نحوه تعیین یک استراکچرتوسعه و راه‌اندازی شهرک صنعتی پنج هزار هکتاری فعالیت دارد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گهرزمین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسماعیل کروشاوی معاونت توسعه شرکت سنگ‌آهن گهرزمین با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت، اظهار داشت: شرکت گهرزمین مدتهاست در مورد نحوه تعیین یک استراکچر توسعه کار کرد تا در کنار این شعار، گهرزمین بتواند به یک شرکت معدنی و صنعتی تبدیل شود و علاوه بر تهیه مواد معدنی و تبدیل آن به گندله و کنسانتره یک قدم فراتر رفته و بتواند از سنگ تا آهن را فراوری کند.

وی افزود: بر اساس این اهداف ساختار مناسبی تعریف شد و گهرزمین توانست در یک منطقه وسیع‌تر از سیرجان که با ترافیک صنعتی و جمعیتی، چالش‌های اجتماعی و مسائل سکونت، مسائل گرانی، مسکن دست و پنجه نرم می‌کند؛ وارد عمل شود. بر این اساس سه منطقه سیرجان، بندرعباس و بردسیر برای توسعه کاندیدا شدند.

معاونت توسعه شرکت سنگ‌آهن گهرزمین، گفت: مشخص شد یکی از دلایل انتخاب این مناطق، مسائل اشتغال مردم و لزوم توسعه یافتگی آنهاست. بر این اساس سندی در وزارت صنایع تنظیم و کلیه مسئولان قضایی، استانی و صنعتی آن را امضا کردند.

کروشاوی بیان کرد: بر اساس این سند یک شهر صنعتی جدید به وسعت پنج هزار هکتار در حال تاسیس است که باعث رونق  شهر بردسیر می‌شود و با توجه به فاصله کم آن با شهر کرمان موجب می‌شود تا کرمانی‌ها سهم خود را از این اشتغال به دست آورند. نتیجه این تقسیم‌بندی آن شد که موضوعات حمل و نقل در شهر  بندرعباس به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اما موضوع انتخاب زمین در آنجا یک عیب است در ضمن زمینی که برای توسعه ساختاری در نظر داشتیم نزدیک به پنج هزار هکتار وسعت دارد این هدف در بندرعباس محقق نمی‌شد. از طرفی تمام این سند به نام گل‌گهر و گهرزمین است که باید به صورت مشترک آن را به سرانجام برسانند و در صورت انتخاب شهر بندرعباس، این دو شرکت باید سرمایه خودشان را به آن جا منتقل می‌کردند.

معاونت توسعه شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس انتخاب اول برای توسعه پروژه شهر بردسیر قرار گرفت تا بتواند مسائل مربوط به اشتغال، مسائل اجتماعی رعایت محیط‌زیست، چالش ازدحام و ترافیک صنعت متقاضیان کار را جوابگو باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.