جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
شوک فدرال رزرو به بازارهای جهانی
28 اردیبهشت 1401 - 14:32
شناسه : 27949
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سهام آسیایی در روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه، پس از شروع قدرتمند در برخی بازارها، گوی سبقت را از وال استریت ربود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تشدید سیاست پولی فدرال رزرو ایالات ‌متحده برای مهار تورم فزاینده، بازارهای جهانی را به لرزه درآورده و نگرانی سرمایه‌گذاران را که پیش از این، به دلیل قرنطینه کووید چین و تهاجم روسیه به اوکراین ایجاد شده بود، عمیق‌تر کرده است؛ اما خبرهای خوبی از ایالات ‌متحده در روز سه‌شنبه منتشر شد و داده‌ها حاکی از افزایش هزینه‌های آمریکایی‌ها در ماه آوریل است. فروش خرده‌فروشی ۰.۹ درصد افزایش یافت که تا حدی با افزایش مجدد خرید خودرو، تقویت شد.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اواند، اظهار داشت: اقتصاد در حال کند شدن است، اما شرایط مصرف‌کننده همچنان مطلوب به نظر می‌رسد، به این معنی که اقتصاد همچنان در مسیر جلوگیری از رکود اقتصادی قرار دارد. تولید صنعتی نیز در ماه آوریل افزایش یافت که یکی دیگر از نشانه‌هایی به شمار می‌رود که اقتصاد هنوز در حال سقوط نیست. «وال استریت» با افزایش قیمت بسته شد و «نزدک» غنی از فناوری نزدیک به ۳ درصد جهش کرد.

توکیو، سیدنی و سنگاپور در معاملات چهارشنبه به دلیل افزایش قیمت در نیویورک افزایش یافتند با این حال، تا اواسط صبح، هنگ کنگ و شانگهای پس از شروعی مثبت در قلمرو منفی فرو رفتند. داده‌های مصرف‌کننده آمریکا در اوایل این هفته به تقویت چین اضافه کرد و مقامات اعلام کردند که شانگهای، موتور اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان، کسب‌وکارها را به تدریج بازگشایی خواهد کرد.

شایان ذکر است که شنیده شد بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان نگران افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها هستند و روز سه‌شنبه جروم پاول رییس فدرال‌ رزرو خبر داد که باید شواهد روشن مبنی بر کاهش تورم را قبل از عقب‌نشینی از تلاش‌ها برای بهبود اقتصادی ببیند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.