سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
شکل‌گیری همکاری مشترک بین ذوب‌‌آهن و فولاد مبارکه
12 شهریور 1401 - 9:11
شناسه : 31457
مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن گفت: برخی از چالش‌های مشترک به‌ویژه در بخش مواد اولیه برای دو شرکت ذوب‌ آهن و فولاد مبارکه وجود دارد که در جهت سامان دادن به وضعیت بازار و حل مشکلات موجود همکاری مشترکی شکل خواهد گرفت.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، ایرج رخصتی در جریان بازدید از غرفه فولاد مبارکه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (متالکس) اظهار کرد: فولاد مبارکه جزو صنایع خلق شده توسط انقلاب اسلامی و از افتخارات ملی و جهانی است و به وجود فولاد مبارکه افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک بین شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن گفت: برخی از چالش‌های مشترک به ویژه در بخش مواد اولیه برای دو شرکت ذوب‌آهن و فولاد مبارکه وجود دارد که در جهت سامان دادن به وضعیت بازار و حل مشکلات موجود همکاری مشترکی شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان درباره محصولات این شرکت و مشارکت در طرح ملی مسکن، تصریح کرد: محصولات ذوب‌آهن عمومی‌تر بوده و مصرف‌کنندگان آن عموم مردم هستند. از حدود ۱۵ سال پیش و به دنبال تغییر فناوری در ساخت و ساز مسکن مدیران وقت ذوب‌آهن ازجمله بهرام سبحانی این احساس را کردند که ذوب‌آهن باید از فولادهای عمومی عبور کند.

رخصتی افزود: از همان زمان تولید فولادهای تخصصی در ذوب‌آهن دنبال شد و زیرساخت‌های این کارخانه به گونه‌ای شکل گرفت که امروز به دنبال آن با تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه‌های مستمر شاهد تولید ۱۲ محصول جدید در چند ماه گذشته بودیم. این محصولات به لحاظ استحکام و معادلات مهندسی، لبه‌های فناوری دنیا را دنبال می‌کند و کاملا به‌روز است. برای نمونه فولادهای بال پهن که به تازگی ذوب‌آهن موفق به تولید آن‌ها شده، باعث می‌شوند که ستون‌ها در ساختمان‌ها دیگر حجیم نباشند.

وی تصریح کرد: به دلیل کیفیت و استحکام بالای محصولات جدید ذوب‌آهن، حجم استفاده از فولاد در ساختمان‌سازی و به طبع آن هزینه‌های ساخت و ساز کاهش می‌یابد. این محصولات باعث افزایش سرعت ساخت و ساز مسکن در کشور شده و با تسریع ساخت‌وسازها، هزینه سرمایه‌گذاری هم پایین آمده است. از همین روی جوامع مهندسی و مرکز تحقیقات مسکن همکاری جدی با ذوب‌آهن دارند.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه «رئیس جمهور قول ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را به جامعه دادند» تاکید کرد: مطمئن هستم با رویکرد فعلی به این آمار خواهیم رسید و جای نگرانی نیست.

رخصتی گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از سبد محصولات ذوب‌آهن را محصولات جدید شکل می‌دهند. برای تولید فولاد عمومی نیز رقبای دیروز و رفیق‌های امروز ما هستند که نیاز کشور را مرتفع می‌کنند. در صورت نیاز کشور به فولادهای عمومی نیز ذوب‌آهن با قدرت همچنان توان آن تولید را خواهد داشت.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.