جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
شکوهی که بورس را انتظار می‌کشد
08 خرداد 1400 - 9:56
شناسه : 12966
در شرایطی که به دلیل مشکلات و افت و خیزهای قیمتی، اقبال عمومی برای سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه از وضعیت مساعدی برخوردار نیست، شکل‌گیری اقدامات کارشناسی شده و نوآورانه می‌تواند با تامین سود مناسب برای سرمایه‌گذاران، اعتماد و اطمینان مردم را به این بازار التیام بخشد. در این راستا از جمله این اقدامات که از مدت‌ها پیش مطرح شد، موضوع شکل‌گیری شرکت‌های پروژه محور سهامی عام است که می‌تواند با تزریق مستقیم نقدینگی به جریان تولید، از یکسو حرکت چرخ‌های توسعه صنایع را تسریع و از سوی دیگر بازدهی و سودآوری قابل قبولی را برای سهامداران این شرکت‌ها به ارمغان آورد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با تاکید بر عزم این سازمان در تسریع روند پذیرش شرکت‌های پروژه محور، اظهار داشت: حضور مجموعه‌های توانمند برای شکل گرفتن این حرکت، ضمن موفقیت این امر به عنوان نخستین گام‌ها، اتفاق بسیار ارزنده‌ای در بازار سرمایه است. در این راستا پذیره‌نویسی تجلی را به منزله یک عرضه اولیه واقعی در این امر می‌دانیم.

سرمایه‌گذاری شرکت تجلی در حوزه تولیدی و حمل‌ونقل

مرتضی علی‌اکبری مدیرعامل شرکت تجلی نیز در این جلسه از همکاری مسئولان بورس، ایمیدرو و شرکت‌های سرمایه‌گذار عمده برای پیشبرد این کار تشکر کرده و گفت: هم‌اکنون در اجرای چندین پروژه بزرگ تولید فولاد، کلاف، آهن‌اسفنجی، کنسانتره سنگ‌آهن و گندله سنگ‌آهن مشارکت داریم. علاوه بر این پروژه‌های دیگری نیز در حوزه‌های تولیدی و حمل‌و‌نقل ترکیبی در دستور کار قرار گرفت. لذا گزینش همه این طرح‌ها بر اساس بازدهی و سودآوری بالای آن و حاصل مطالعات گسترده بوده است.

وی همچنین به استقبال و پشتیبانی شرکت‌های بزرگی چون سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل‌گهر برای شکل‌گیری تجلی به عنوان اولین شرکت پروژه محور در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: طرح مذکور به عنوان یک پروژه جدید در بازارسرمایه محسوب می‌شود، به همین علت روند انجام کارهای قانونی آن مشکل و مسلما شرکت‌های دیگری از این دست، مسیر آسان‌تری را خواهند پیمود. البته طبق پیش‌بینی‌های انجام شده رتبه نقد شوندگی سهام تجلی بالا خواهد بود؛ چرا‌که در همین مرحله نیزشرکت‌های بزرگ خواهان خریداری سهام بیشتری از آن هستند.

مدیرعامل شرکت تجلی، گفت: قصد داریم برای تامین منابع مورد نیاز پروژه‌ها، سرمایه موجود را تا ۶۲ هزار میلیارد ریالی افزایش دهیم که از این میزان تنها ۱۵ درصد آن از طریق واگذاری سهام به عموم مردم تامین خواهد شد.

ضرورت شکل‌گیری شرکت‌های پروژه محور سهامی عام برای پشتیبانی از تولید

امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم شکل‌گیری شرکت‌های پروژه محور سهامی عام برای پشتیبانی واقعی از تولید، بیان کرد: مدیران و فعالان اقتصادی وظیفه دارند بسترهای مناسبی فراهم کنند تا مردم با امنیت خاطر و اطمینان به بازدهی و سودآوری مناسب در زنجیره تولید سرمایه‌گذاری نمایند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ایران بیش از ۶۰ نوع عنصر معدنی وجود دارد که این امر در جهان کم‌نظیر است. در این راستا با برنامه‌ریزی و اجرای درست می‌توان از این نعمت خدادادی در جهت افزایش ثروت عمومی و جذب سرمایه‌های مردم در مسیر تولید استفاده کرد.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط مناسب قیمت‌های جهانی فولاد و محصولات معدنی می‌توان با سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه از طریق شرکت‌هایی چون تجلی از فرصت پیش آمده به بهترین شکل استفاده کنیم. همچنین لازم است با نگاهی بلندمدت روی فلزات استراتژیکی همچون فلز لیتیوم و امثال آن سرمایه‌گذاری شود.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: اگر متناسب با درک عمومی اطلاعات لازم به مردم داده شود، قطعا امکان برگشت بورس به وضعیت مناسب گذشته وجود دارد و این مستلزم هماهنگی تمامی بخش‌ها در بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود و همکاری دولت در کم کردن تصدی‌گری و تمرکز بر پشتیبانی و سیاست‌گذاری کلی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.