جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
شیوه جدید فروش ارز صادرکنندگان
30 خرداد 1401 - 18:50
شناسه : 29285
فروش ارز صادرکنندگان با نمادهای معاملاتی جدید دلار و یورو تحت عنوان دلار صادراتی و یورو صادراتی از امروز دوشنبه 30 خرداد ماه 1401، به صورت آزمایشی در بازار متشکل ارز ایران راه‌اندازی خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بازار متشکل ارزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع کارگزاران می‌رساند، به منظور تسهیل فروش ارز صادرکنندگان، نمادهای معاملاتی جدید دلار و یورو، تحت عنوان دلار صادراتی و یورو صادراتی از امروز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، به صورت آزمایشی در بازار متشکل ارز ایران راه‌اندازی خواهد شد.

فعالیت کارگزاران بازار در این نمادها مستلزم وجود حساب جدید دلاری و یورویی به نام هر کارگزار نزد بانک ملی ایران است. پیگری بازار متشکل، حساب‌های جدید ارزی به صورت غیر فعال افتتاح شده است؛ لذا انتظار می‌رود کارگزاران در اسرع وقت با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی نگهدارنده حساب های خود، اقدام به فعال‌سازی حساب‌های ارزی جدید کنند. در ادامه اطلاعیه گشایش نمادها متعاقبا ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است که تا اطلاع بعدی، روش یاد شده به موازات روش فعلی اجرایی توسط کارگزاران مبنی بر خرید توافقی ارز از صادرکنندگان و فروش در سرفصل ۲۴ اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.