جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
شیوه نامه ابلاغی فولاد ۸۰ درصد راه را درست رفته است
25 آذر 1399 - 7:38
شناسه : 3370
رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران معتقد است، شیوه نامه ابلاغی دولت برای فولاد 80درصد راه را به درستی طی کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایراسین، احمد رضوی نیک، رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران در مورد توسعه بخش نورد گفت: با شیوه نامه ای که وزارت صمت ابلاغ کرده است؛ ۸۰ درصد مسیر محقق شده ولی باید یک سری اصلاحات اساسی در ماده ۸ و ۱۲ این شیوه نامه صورت بگیرد.در جلسات آتی که با وزارت صمت داریم اگر این موارد برطرف شود؛ حوزه فولاد کشور وضعیت خوبی پیدا می کند و ما با تعدیل قیمت ها مواجه خواهیم شد. در ضمن هم وفور محصولات فولادی و مواد اولیه به وجود خواهد آمد؛ هم صادرات شکوفا خواهد شد.
رضوی نیک خاطر نشان کرد: این شیوه نامه اگر قوت و ضمانت اجرایی داشته باشد و کار کارشناسی روی آن انجام شود و دولت نظر بخش خصوصی و کارشناسی را بگیرد و آن را اصلاح کند؛ قطعا وضعیت فولاد درست خواهد شد. ولی اگر بنا باشد سلیقه ای برخورد شود این شیوه نامه هم محکوم به شکست خواهد بود. هرچند که ۸۰ درصد راه را درست رفته است.
رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران خاطر نشان کرد: باید محصولات نهایی در بورس کالا عرضه شود اما مازاد بر نیاز داخلی، هم امکان صادرات داشته باشد و هم بتوان آن را خارج از بورس به فروش رساند.
رضوی نیک ضمن ارائه این توضیحات در ادامه گفت: بورس کالا از عرضه محصولات طویل جلوگیری می کند. از آن طرف می گویند نوردکاران محصولاتشان را در بورس نمی آورند در صورتی که در دو هفته اخیر ۴۰۰ هزار تن به بورس آورده شد ولی بورس مخالفت کرد و فقط ۱۹۲ هزارتن از آن را پذیرفت. هفته اخیر هم ۵۰ درصد کل محصولات را پذیرفتند. لذا باید گفت در بورس کالا مهندسی قیمت صورت می گیرد.
رئیس انجمن نوردکاران فولادی در خاتمه افزود: اگر بورس از وزارت صمت تبعیت نمی کند، وزارتخانه هم از دخالت در زنجیره جلوگیری کند و کار را به بازار بسپارد یا کار را به مجلس واگذار کند تا قانون تصویب شود یا اجازه تشکیل بورس دوم بدهند تا رقابت ایجاد شود. اما اگر شیوه نامه تنظیم شود و عده ای که توان بیشتری دارند آن را رعایت نکند؛ تعادل به هم می خورد و با این روند چه کسی می خواهد پاسخگوی ضرر میلیاردی نورکاران باشد. در صورتی که می گوییم با ۸۰ درصد شیوه نامه موافقیم به شرطی که ماده ۸ و ۱۲ اصلاح شود و شیوه نامه ضمانت اجرایی داشته باشد. 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.