سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صادرات آهن‌اسفنجی صفر شد
18 تیر 1401 - 10:42
شناسه : 30033
طبق آمار طی دو ماه ابتدایی امسال، بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، برای مقاطع تخت فولادی و شمش فولاد افزایشی رقم خورده، اما در مقاطع طویل و محصولات فولادی، صادرات کاهشی شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بر اساس آمار منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی دو ماهه نخست امسال ۵۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده که نسبت به ۴۱ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد افزایش داشته و بیشترین رشد صادرات را به خود اختصاص داده است.

پس از آن در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، یک میلیون و ۶۶ هزار تن انواع شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت)، صادر شده است که به نسبت ۹۶۷ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، افزایش ۱۰ درصدی داشته و بیشترین میزان صادرات فولادی‌ها به لحاظ وزنی ثبت کرده است.

در مقابل مجموع مقاطع طویل و محصولات فولادی صادر شده طی دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است. کل مقاطع طویل فولادی صادر شده طی دو ماهه امسال به ۳۰۱ هزار تن رسیده که نسبت به ۴۳۷ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، ۳۱ درصد افت داشته است.

همچنین میزان صادرات محصولات فولادی طی مدت مذکور سال جاری برابر ۳۵۷ هزار تن ثبت شده که در مقایسه با ۴۷۸ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کم‌تر است.

گفتنی است، در نهایت آهن‌اسفنجی نیز با افت ۱۰۰ درصدی صادرات طی دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در آمار صادرات اقلام فولادی به چشم می‌خورد. در حالی که طی دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ قریب به ۱۲۰ هزار تن آهن‌اسفنجی صادر شد، صادرات آن طی دو ماهه امسال به صفر رسید. البته این در حالی است که میزان واردات آن نیز صفر ثبت شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.