جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صادرات بیش از ۱.۴ میلیون تنی میلگرد
12 اسفند 1399 - 11:47
شناسه : 8241
طی 10 ماه امسال رقم خورد؛ صادرات میلگرد طی دوره ۱۰ ماهه امسال به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، کاهش ۲۲ درصدی را ثبت کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی ۱۰ ماهه سال گذشته، مجموع صادرات میلگرد به رقم یک میلیون و ۹۱۹ هزار تن رسید.

کاهش ۱۷ درصدی واردات میلگرد

میزان واردات میلگرد در دوره این گزارش، به رقم ۲۴ هزار تن رسید که نسبت به ۲۹ هزار تن واردات طی ۱۰ ماهه ۱۳۹۹، کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس آمار صادرات مقاطع طویل فولادی، بیشترین سهم مربوط به میلگرد است و در مقابل، در کاهش واردات هم بیشترین سهم به این فلز اختصاص دارد.

صادرات ۱۵۱ هزار تنی تیرآهن 

آمار ۱۰ ماهه امسال گویای صادرات ۱۵۱ هزار تنی تیرآهن است که در مقایسه با صادرات ۱۵۷ هزار تنی صادرات همین محصول طی مدت مشابه در سال گذشته، افت چهار درصدی را نشان می‌دهد.

برپایه آمار صادرات مقاطع طویل فولادی، کمترین سهم صادرات به تیرآهن اختصاص دارد.

واردات تیرآهن به میزان ۹ هزار تن

برابر آمار مورد بررسی، طی دوره ۱۰ ماهه ۱۳۹۹، میزان واردات تیرآهن به ۹ هزار تن رسید و با توجه به اینکه در دوره مشابه سال گذشته، واردات این فلز ۹ هزارتن ثبت شده بود، بدون تغییر مانده است.

کشورهای همسایه بیشترین متقاضیان میلگرد و تیرآهن ایران محسوب می‌شوند. در واقع، ارقام وارداتی بیشتر به مقاطع خاص اختصاص دارد.

صدور ۱۵۹ هزار تن نبشی و ناودانی

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی به ۱۵۹ هزار تن طی دوره ۱۰ ماهه امسال رسید که در مقایسه با صادرات ۱۹۵ هزار تن طی مدت مشابه در سال گذشته، ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین واردات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی به ۴۱ هزار تن رسید که در مقایسه با ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ با ۱۱ هزار تن واردات، ۲۷۳ درصدی رشد یافت.

صادرات ۱.۷ میلیون تنی مقاطع طویل

آمار مورد بررسی طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که در مجموع یک میلیون و ۷۹۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی از کشورمان به بازارهای هدف صادر شده است که نسبت به دو میلیون و ۲۷۱ هزار تن صادرات در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۲۱ درصدی را به ثبت رساند.

افزایش ۵۱ درصدی واردات مقاطع طویل

کل مقاطع طویل فولاد وارداتی طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹، به رقم ۷۴ هزار تن رسید که در مقایسه با  ۴۹ هزار تن میزان واردات طی مدت مشابه در سال گذشته، افزایش ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد. لازم به توضیح است که تولید فولاد خام (میانی) طی دوره ۱۰ ماهه امسال به رقم ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار تن رسید که در مقایسه با رقم ۲۲ میلیون و ۸۷۳ هزار تن تولید فولاد خام طی مدت مشابه در سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.