جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صادرات صنایع معدنی در فروردین ماه، ۱۶ درصد رشد یافت
03 خرداد 1401 - 9:57
شناسه : 28180
طبق گزارش‌های منتشر شده، صادرات معدن و صنایع معدنی در نخستین ماه 1401، با افزایش 16 درصدی همراه و طی این مدت نیز، 866.2 میلیون دلار از تولیدات معدن و صنایع معدنی روانه بازارهای صادراتی شد.
ارسال توسط : منبع : ورابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، با توجه به اینکه میزان واردات در فروردین ماه ۱۴۰۱، روند کاهش را پیش روی خود گرفته بود، بیشترین ارزش صادرات به زنجیره فولاد اختصاص پیدا کرد؛ به طوری که ارزش صادرات این بخش از ۵۰۶ میلیون دلار عبور کرد و پس از آن، زنجیره مس با ارزش صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت. رتبه بعدی صادرات به زنجیره آلومینیوم اختصاص یافت؛ به طوری که ارزش صادرات این حوزه نیز به بیش از ۴۱ میلیون دلار رسید.

شایان ذکر است که از سوی دیگر، ارزش واردات بخش معدن و صنایع معدنی در فروردین ماه به ۲۴۷ میلیون دلار رسید که این رقم، یک درصد بیشتر از واردات مدت مشابه طی سال گذشته است. با این حال، حجم واردات نیز با کاهش ۲ درصدی مواجه شد. طی این مدت، زنجیره فولاد با بیش از ۶۳ میلیون دلار، بیشترین سهم از واردات را در اختیار گرفت و پس از آن زغال‌سنگ و کک با ۴۴ میلیون دلار، پودر آلومینا با ۳۸ میلیون دلار و انواع فروآلیاژ با ۳۴ میلیون دلار در جایگاه بعدی واردات ایستادند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.