پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
صادرات گاز به پاکستان از طریق خاک ایران
07 دی 1401 - 10:57
شناسه : 31935
روسیه پیشنهاد داد: الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه با اشاره به کمبود جهانی گاز و مغتنم شمردن این فرصت برای افزایش عرضه، خواستار صادرات گاز به پاکستان از طریق خاک ایران شد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

 به گزارش فلزات نیوز، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد کشورش می‌تواند گاز طبیعی را با استفاده از زیرساخت‌های آسیای مرکزی یا از طریق ایران به بازارهای پاکستان و افغانستان صادر کند.

 شفقت علی‌خان، سفیر پاکستان در روسیه در یازدهم اکتبر سال جاری میلادی از وزیر انرژی این کشور خواست درمورد قراردادی برای واردات گاز طبیعی مایع مذاکره کنند. اما مسکو تمایلی به این کار نشان نداد و اعلام کرد فروش گاز طبیعی مایع طبق قراردادهای بلندمدت انجام می‌شود و ترتیب این قراردادها در کوتاه‌مدت برای پاکستان در شرایط فعلی آسان نیست.

 وزیر انرژی پاکستان هم گفت روسیه نفت خام و گازوئیل خود را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه می‌کند. وی اظهار داشت روسیه در حال ساخت تأسیسات جدید تولید گاز طبیعی مایع است و از پاکستان برای آغاز مذاکرات درمورد قراردادهای بلندمدت گاز طبیعی مایع برای ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ دعوت کرده‌است. نواک اعلام کرد روسیه با آذربایجان درمورد افزایش عرضه گاز برای مصرف داخلی کشور توافق کرده‌است، بنابراین با افزایش تولید گاز، می‌توان درمورد صادرات آن با پاکستان گفت‌وگو کرد.

 معاون نخست‌وزیر روسیه همچنین گفت: روسیه قصد دارد علاوه‌بر اروپا، عرضه گاز خود به بازارهای جهانی را به‌دنبال ایجاد یک قطب انرژی در ترکیه گسترش دهد. کمبود جهانی گاز ادامه دارد و باید از هر فرصتی برای افزایش عرضه استفاده کرد. وی گفت:«خط لوله یامال به اروپا که به‌خاطر دلایل سیاسی بسته شده، غیرقابل‌استفاده است. جریان گاز از این خط لوله معمولاً به سمت غرب بوده، اما بارها در جهت عکس هم از آن استفاده‌شده است».

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.