سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صادرات ۱۱ میلیون تن آهن و فولاد طی سال جاری
25 شهریور 1400 - 11:41
شناسه : 17874
رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: مقرر شد که ضمن تامین نیاز بازار به آهن و فولاد، 11 میلیون تن صادرات برای این محصول داشته باشیم.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا رستگار رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران، اظهار داشت: در فصلی هستیم که پیک مصرف گذشته و پروژه‌های مصرف‌کننده آهن به اتمام رسید. اتفاقات جدیدی در زمینه زیاد شدن مصرف آهن و فولاد در کشور اتفاقی رخ نداد و با توجه به پیشنهاداتی که در خصوص ساخت واحد‌های مسکونی مطرح شده، هنوز ساخت آن‌ها انجام نشده است، بنابراین هیچ نوع کمبودی در آهن و فولاد نداریم و تولیدات به اندازه‌ای بوده که بحث صادرات نیز قابل انجام است.

وی افزود: با توجه به تغییر نرخ ارز و سیاست‌هایی که دولت در بحث آهن، فولاد، سیمان و همچنین بحث مسکن داشته است، مقرر شد که مقداری کنترل قیمت‌ها و این صنایع دقیق‌تر شود. لذا به سمتی می‌رویم که توازن در بحث قیمت‌گذاری و میزان مصرف در بازار آهن و فولاد برقرار شود.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در خصوص عرضه این محصولات در بورس کالای ایران، گفت: بورس کالا یک جایگاه و تعریف علمی و قانونی در کشور دارد و اگر واقعا بورس کالا جایی باشد که عرضه و تقاضای واقعی در آنجا صورت گیرد؛ همچنین خریداران و فروشندگان چارچوب‌های اصلی را رعایت کنند، مطلوب است، اما متاسفانه معتقدیم بورس جایگاه شفافی نداشته و در عرضه، تقاضا و کشف قیمت به صورت مطلوب عمل نکره است.

رستگار بیان کرد: دستگاه‌های قانونی که متولی امر و ناظران بازار هستند، به نظر می‌رسد که جایگاه‌شان در بورس خالی است از جمله اتحادیه آهن و فولاد که با وجود چند هزار عضو متاسفانه از اینکه کشف قیمت به چه صورت و توسط چه سازوکاری انجام می‌شود اطلاعی ندارد، حتی گزارش نیز به اتحادیه نمی‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ابهاماتی در خصوص اینکه چه افرادی با چه سودی خرید می‌کنند و در بازار کالا به چه کسانی می‌فروشند وجود دارد که باید حتما اصلاح شود و تا وقتی که این مسائل رفع نشود عملکرد بورس برای اتحادیه مورد تأیید نیست و غیرشفاف است. علاوه بر این مصرف داخلی آهن و فولاد کشور حدود ۱۷ الی۲۰میلیون تن بوده که در این بین حدود ۱۱ میلیون تن نیز صادرات داریم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.