سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صادرات ۲۵۵ هزار تن کالا از خراسان شمالی
27 آبان 1400 - 11:03
شناسه : 20648
رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طی 7 ماه امسال 255 هزار تن کالا به ارزش 88.6 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 50.6 و از نظر ارزشی 110 درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین قربانی رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی محصولات پتروشیمی، موادغذایی، الکترود جوشکاری، هیدروکسید سدیم، اسید سیتریک، پاکت نایلون، سطل زباله، پشم شیشه و سایر کالاهای صنعتی را از عمده کالاهای صادراتی از خراسان شمالی ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، چین، ترکیه، اوکراین، پاکستان، لهستان، سوریه روسیه، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، نیوزیلند، مالزی، بلژیک، اتریش، عمان، اندونزی و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی سهم گمرک از صادرات استان را نیز در این مدت از نظر ارزشی ۲۰٫۲ میلیون دلار و از نظر وزنی ۲۹ هزار تن ذکر کرد و افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۳۵٫۲ درصد و از نظر وزنی ۶۶٫۱ درصد کاهش کاهش داشت. لذا طی مدت یاد شده در بخش صنعت ۷۳٫۲ هزار تن به ارزش ۱۴٫۶ میلیون دلار کالا صادر شده که ۱۶٫۵ درصد صادرات را به خود اختصاص داد.

رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به میزان صادرات محصولات فولادی، شمش آلومینیوم، سیمان و دیگر محصولات صنعتی، گفت: صادرات پتروشیمی نیز با ۱۸٫۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۳٫۱ میلیون دلار ۸۲٫۵ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۵۶٫۵ درصد و از نظر وزنی ۳۲ درصد افزایش داشته است.

قربانی بیان کرد: طی ۷ ماه امسال ۱٫۶ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۰٫۹ میلیون دلار صادر شده که یک درصد صادرات استان را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: طی ۷ ماه امسال ۱۲٫۷ هزار تن کالا به ارزش تقریبی ۲۵٫۵ میلیون دلار از کشورهای چین، روسیه، سودان، پاکستان، امارت متحده عربی، آلمان، کره جنوبی ، ترکیه، هندوستان، هلند، اتیوپی، دانمارک، اتریش و عمان وارد شده که از نظر ارزشی ۲۲۲٫۷ درصد کاهش و از نظر وزنی ۱۷۶ درصد افزایش داشت.

رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پایان خط تولید لوله فلنج، نیکل، پودر آلومینا، پودرآهن، فیلتر المنت، محفظه پلاستیکی شمارشگر کنتور آب، شیر تقلیل فشار، پودر چداش، شیرهیدرولیکی و شکر خام، برنج نیمه سفید خام فراوری نشده، را نیز از جمله کالاهای وارداتی به استان ذکر کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.