جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صدور ۱۱ فقره پروانه اکتشافی معادن در خوزستان
23 شهریور 1400 - 15:36
شناسه : 17776
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۱ فقره پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری معدن طی پنج ماه نخست امسال در خوزستان صادر شد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رامین داوودی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه توسعه معادن و صنایع معدنی از برنامه‌های محوری این سازمان است، اظهار داشت: در استان خوزستان بیشترین معادن ثبت شده مربوط به شهرستان‌های رامهرمز، اندیمشک و دزفول است که صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری باعث رونق فعالیت‌های معدنی در استان می‌شود.

ویدر پایان خاطرنشان کرد: اخذ وصولی حقوق دولتی معادن در خوزستان طی پنج ماه نخست امسال بیش از ۵۸۹ میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد صددرصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از ابتدای امسال تاکنون موفق شده است ۲ معدن راکد را در استان فعال و همچنان پیگیر مشکلات معادن غیرفعال باشد.

گفتنی است، عمده معادن استان خوزستان سنگ لاشه یا شن و ماسه است که این معادن نیز تابع شرایط خاص ساخت وساز در کشور هستند و وقتی پروژه‌های عمرانی نظیر راه‌سازی یا ساختمان‌سازی در کشور فعال نباشند یا کم باشد به تبع آن، فعالیت این معادن نیز کاهش می‌یابد. در این راستا تعداد معادن خوزستان ۲۵۰ معدن است که ۷۰ درصد آن‌ها در حوزه شن و ماسه و یا سنگ لاشه هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.