دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
صدور ۱۲۶ فقره گواهی کشف در فصل پاییز
30 بهمن 1400 - 13:00
شناسه : 24793
براساس گزارش‌های منتشر شده، میزان صدور مجوزهای معدنی (پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری) در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که طی سه ماهه پاییز امسال، ۳۱۰ فقره پروانه اکتشاف و ۱۲۶ فقره گواهی کشف معادن صادر شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۶۴ فقره پروانه اکتشاف و ۱۲۲ فقره گواهی کشف بود که به ترتیب حاکی از رشد ۱۷٫۴ درصدی و ۳٫۳ درصدی است.

همچنین، طی پاییز امسال، ۱۳۰ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد که نسبت به آمار فصل تابستان (۱۲۳ فقره)، ۵٫۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. افزون بر این هزینه عملیات اکتشافی در مرحله گواهی کشف با افزایش ۳٫۷ درصدی از حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ر یال صورت گرفته در فصل تابستان به حدود یک هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال در فصل پاییز رسید.

افزایش حدود ۱۴ درصدی صدور پروانه اکتشاف

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آذرماه، ۷۹۷ فقره پروانه اکتشاف صادر شد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۷۰۰ فقره)، ۱۳٫۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین، طی ۹ ماهه امسال ۳۵۵ فقره گواهی کشف و ۳۸۰ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۳۶۸ فقره گواهی کشف و ۴۶۲ فقره پروانه اکتشاف)، به ترتیب ۳٫۵ درصد و ۱۷٫۷ درصد کاهش یافت. در این میان، هزینه عملیات اکتشاف از ۹۱۱ میلیارد ریال ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ به حدود سه هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال طی ۹ ماهه امسال رسید که نشان دهنده افزایش ۲۹۴ درصد افزایش هزینه عملیات اکتشاف است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.