چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
صدور ۱۶ بیمه‌نامه معدنی طی سال جاری
11 شهریور 1400 - 10:16
شناسه : 17047
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۶ بیمه‌نامه فعالیت‌های معدنی به ارزش بیش از ۶۱۴ میلیارد ریال صادر شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی، اظهار داشت: بررسی آمار عملکرد چهار ماهه این صندوق، ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه‌های صادره حاکی از آن است که تا پایان سال جهشی در اعطای تسهیلات و صدور بیمه‌نامه محقق خواهد شد. همچنین در این مدت بیشترین بیمه‌نامه‌ صادره مشتمل بر هفت بیمه‌نامه اعتباری به ارزش حدود ۵۳۸ میلیارد ریال بود و علاوه بر این، پنج بیمه‌نامه اکتشاف به ارزش افزون بر ۵۶.۶ میلیارد ریال و چهار بیمه‌نامه اعتباری اکتشاف به ارزش بیش از ۱۹.۴ میلیارد ریال از سوی این صندوق صادر شد. البته تحقق این مهم ناشی از تلاش‌ها و انجام فعالیت‌ها در دوره همه‌گیری ویروس کرونا است.

براساس این گزارش، سال گذشته در مجموع ۴۰ ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه به ارزش چهار هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال از سوی این صندوق صادر شد که سهم ضمانت‌نامه‌ها ۳۱ فقره به ارزش چهار هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال و سهم بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری ۹ فقره به ارزش ۴۲ میلیارد ریال بود.

حمایت از استارتاپ‌ها

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه استارتاپ‌ها، گفت: برای اینکه کارکرد حوزه استارتاپ را در بحث معدن، صنایع معدنی و فراوری ارتقا دهیم، در جهت تامین مالی و پوشش ریسک استارتاپ‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما مشروط به این است که استارتاپ‌ها تقاضامحور باشند. این بدان معناست که استارتاپ‌ها باید برای حل یک معضل، افزایش بهره‌وری یا ارائه راهکار نوینی برای تولید محصول جدید خلق شده باشند. لذا در این زمینه با صندوق نوآوری و شکوفایی نیز همکاری خواهیم کرد.

معدنکاری سبز

دهقان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در جهت توسعه معدنکاری سبز، بیان کرد: معتقدیم که معدن بدون محیط‌زیست فقط منجر به تخریب می‌شود، بر این اساس فعالیت‌های معدنکاری باید با رعایت اصول زیست‌محیطی باشد و سازمان محیط‌زیست موظف است ضوابط مشخصی برای پهنه‌ها در اختیار معدنکاران قرار دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تشویق معدنکاران به‌منظور توسعه معد‌نکاری سبز، ۲ درصد یارانه سود تسهیلات از سوی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.