پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
صدور ۶۲۹ فقره پروانه اکتشاف  طی ۸ ماه ابتدای سال
05 دی 1401 - 9:46
شناسه : 31849
اشتغال‌زایی برای 3 هزارو 448 نفر مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت با اشاره به اینکه کمترین محدوده ثبت شده در سامانه کاداستر با 82 محدوده مربوط به استان گلستان و بیشترین مربوط به استان فارس با 9 هزارو 978 محدوده است، گفت: صدور 629 پروانه اکتشاف برای بیش از 3 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، ابراهیمعلی مولابیگی با بیان اینکه طی ۸ ماه ابتدای سال حدود ۶۲۹ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که با اشتغال‌زایی برای ۳ هزارو ۴۴۸ نفر همراه بوده است افزود: با صدور این میزان پروانه اکتشاف ۷ هزار و ۷۷۶ کیلومترمربع از مساحت کل کشور تحت عملیات اکتشافی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد پروانه اکتشاف صادر شده در این مدت مربوط به مواد معدنی گروه ۶ (مواد معدنی فلزی) است افزود: طی این مدت در مجموع ۳۰۱ فقره پروانه اکتشاف برای مواد معدنی فلزی صادر شده که این تعداد حدود ۷ هزارو ۱۰۸ کیلومترمربع از مساحت کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: این تعداد پروانه صادرشده برای یک هزار و ۶۲۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مولابیگی در ادامه با بیان اینکه طی مدت یادشده برای مواد معدنی گروه ۴ (سنگ‌های تزئینی و نما) ۹۸ پروانه اکتشاف صادر شده است افزود: پروانه‌های اکتشاف صادر شده درگروه ۵ با ۹۲ پروانه در رتبه سوم قرار دارد که این تعداد پروانه اکتشاف ۵۱۹ را مشغول به کار کرده است.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت تعداد پروانه اکتشاف صادرشده طی ۸ ماه ابتدای سال برای گروه یک (شن، ماسه و خاک رس) را ۶۱ فقره با اشتغال‌زایی برای ۲۲۴ نفر عنوان کرد و افزود: در گروه ۳ نیز ۴۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که برای ۱۸۸ اشتغال ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: گروه ۲ ماده معدنی (سنگهای لاشه ساختمانی) با ۳۳ فقره کمترین میزان پروانه‌های صادره در ۸ ماه گذشته را شامل می شود که این تعداد منجر به اشتغال‌زایی برای ۲۰۷ نفر در کشور شده است.

او در ادامه به آمار گواهی کشف‌های صاده طی فروردین تا آذر ماه اشاره کرد و گفت: در مجموع ۳۷۴ فقره گواهی‌کشف در سراسر کشور صادر که بر این اساس یک هزارو ۶۹۷ کیلومترمربع از ذخایر معدنی جدید مورد شناسایی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت افزود: ذخیره قطعی این تعداد گواهی‌کشف صادرشده ۵۰۷ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۳۹۶ تن برآورد شده است که به ترتیب شامل گروه ۵ ماده معدنی با ۸۳ فقره، گروه ۶ ماده معدنی با ۷۶ فقره و گروه ۴ ماده معدنی با ۷۳ فقره می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۷۵ هزارو ۴۴۹ فقره درخواست اکتشاف در سامانه ثبت شده است افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵ هزارو ۶۸ فقره درخواست رشد بیش از ۷۰ درصدی را نشان می دهد.

مولابیگی در پایان با اشاره به اینکه کمترین محدوده ثبت شده در سامانه کاداستر با ۸۲ محدوده مربوط به استان گلستان بوده است، گفت: استان فارس با ۹ هزارو ۹۷۸ محدوده ثبت شده معدنی در رتبه اول و استان‌های اصفهان با ۹ هزارو ۳۹۰ محدوده، کرمان با ۸ هزارو ۴۶۹ محدوده، خراسان رضوی با ۵ هزارو ۸۱۲ محدوده و سمنان با ۴ هزارو ۴۹۳ محدوده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.