جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صرفه‌جویی ارزی با اجرای پروژه‌های فولاد خوزستان
13 بهمن 1401 - 11:16
شناسه : 33270
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۷۹ پروژه به ارزش ۲۷ هزار میلیارد تومان تعریف و در حال اجرا هستند و در دهه فجر، ۳۳ پروژه به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند. صرفه‌جویی ۳۰ میلیون یورویی و سهم ۷۷ درصدی توانمندی شرکت‌های داخلی دو ویژگی منحصر‌به‌فرد این پروژه‌ها هستند.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، امین ابراهیمی بیان کرد: توسعه و ظرفیت‌سازی جهت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد میانی، افزایش سهم فولاد در تولید ناخالص داخلی، عرضه ۳۶ میلیون تن فولاد میانی معادل سرانه ۴۰۰ کیلوگرم و صادرات ۱۹ میلیون تن محصولات نوردی، توسعه زیرساخت‌های لازم جهت تحقق توسعه متوازن و پایدار و تحصیل سالانه ۱۰ ميليارد یورو از صادرات محصولات فولادی، اهداف اصلی صنعت فولاد کشور را تشکیل می‌دهند.

وی دستیابی به تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد در افق ۱۴۱۰ را از اهداف اصلی مجموعه فولاد خوزستان دانست و ادامه داد: با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید در افق ۱۴۰۴ به چهار میلیون تن و در افق ۱۴۱۰ به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن می‌رسد. البته برای دستیابی به این میزان از تولید با چالش‌هایی مواجه هستیم. محدودیت‌های انرژی، مهم‌ترین چالشی است که در چند سال اخیر باعث توقفات تولید صنعت فولاد شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مجموع تولید فولاد کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود. امروز به برکت انقلاب اسلامی این رقم به ۳۵ ميليون تن رسیده است. این مقدار به لحاظ ظرفیت، کشور را در جایگاه هفتم جهان و از لحاظ تولید در رتبه ۱۰ جای می‌دهد. به ازای هر دو شغل در فولاد، ۱۲ شغل در زنجیره عرضه و پشتیبانی ایجاد می‌شود.

ابراهیمی حمایت همه‌جانبه‌ فولاد خوزستان از شرکت‌های دانش‌بنیان را راهبرد اصلی شرکت دانست و یادآور شد: بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه، انعقاد قرارداد همکاری با ۲۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان و همکاری مستمر با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، از جمله مواردی بوده که در فولاد خوزستان در حال انجام هستند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.