سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صرفه‌جویی فولادمبارکه با بومی‌سازی قطعات
13 اردیبهشت 1400 - 10:56
شناسه : 11647
رییس بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولادمبارکه مطرح کرد؛ رییس بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولادمبارکه، با بیان اینکه اجرای فرایند بومی‌سازی در این شرکت باعث بی‌اثر کردن تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است، گفت: سال گذشته فرایند حاصل از ساخت قطعات داخل در فولادمبارکه موجب صرفه‌جویی دو هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی شهیدی رییس بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولادمبارکه با اشاره به آخرین وضعیت بومی‌سازی در مجموعه بزرگ فولادمبارکه، اظهار داشت: باید یادآور شویم که سابقه بومی‌سازی در فولادمبارکه منحصر به دوران تحریم نیست و با راه‌اندازی نواحی مختلف تولیدی، تدبیر مدیران و کارکنان این شرکت، مقرر شد که داخلی‌‎سازی قطعات فولادمبارکه به منظور برآورده شدن نیازهای خطوط تولید، انتقال تکنولوژی و آموزش سازندگان را نهادینه کنند. در این راستا قطعات با نقشه‌های موجود به شرکت‌های سازنده ارجاع و پس از ساخت در خطوط تولیدی استفاده می‌شوند.

وی افزود: با نتایج مطلوب و صرفه‌جویی اقتصادی که از این فرایند حاصل شد در سال ۱۳۸۰ مجموعه فولادمبارکه اقدام به ایجاد واحدهای داخلی‌سازی شامل مهندسی معکوس، برنامه‌ریزی ساخت و کنترل کیفیت و ساخت قطعات یدکی در مدیریت دفتر فنی تعمیرات کرد. این ساختار باعث افزایش کمیت و کیفیت قطعات ساخت داخل شده است.

رییس بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولادمبارکه گفت: داخلی‌سازی قطعات با فرایند جدید باعث ارتقاء فنی و تکنولوژیک سازندگان مرتبط با فولادمبارکه شده است. که در این راستا بسیاری از سازندگان در رابطه با مهندسی معکوس، بهینه‌سازی و طراحی قطعات و تجهیزات به بلوغ کافی رسیدند.

شهیدی بیان کرد: به منظور بهره‌گیری از این توانمندی ایجاد شده که حاصل کار تیمی مجموعه‌های مهندسی بهره‌برداری و بازرگانی فولادمبارکه و شرکت‌های سازنده بود، علاوه بر فرایندهای موجود، در سال ۱۳۹۰ این شرکت اقدام به تشکیل واحد بومی‌سازی کرد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این واحد باعث هم‌افزایی تجربیات و دانش فنی این مجموعه‌ها شد، ادامه داد: نتیجه تشکیل این واحدها تسریع بیش از پیش، کیفی شدن فرایند بومی‌سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشت و منجر به افزایش نیازهای استراتژیک فولادمبارکه شده است.

رییس بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولادمبارکه تصریح کرد: عملکرد موفق این فرایند باعث الگوبرداری شرکت‌های فولادساز دیگر شد و فولادمبارکه به عنوان پیش رو در این عرصه اقدام به انتقال تجربیات به دست آمده به منظور نشر دانش بومی‌سازی کرد.

شهیدی با اشاره به آثار و نتایج این حرکت بزرگ و آینده‌نگری مجموعه فولادمبارکه علاوه بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز از کشور، اذعان داشت: طی سال ۱۳۹۹ نسبت تعداد قطعات و تجهیزات تهیه شده از داخل به کل قطعات خریداری شده توسط فولادمبارکه ۹۱ درصد بود، همچنین سال گذشته تعداد یک هزار و ۵۸۹ قطعه و تجهیز برای نخستین بار از طریق این فرایند، بومی‌سازی شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه صرفه‌جویی حاصل از ساخت قطعات داخل در سال ۱۳۹۹ برابر با دو هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: مجموعه فولادمبارکه در تلاش برای بهبود مستمر و توسعه کمی و کیفی فرایند بومی‌سازی در مجموعه خود است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.