چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صرفه‌جویی ۴۴۰ میلیارد ریالی نفت‌خیز جنوب در سال ۹۹
06 اردیبهشت 1400 - 16:27
شناسه : 11238
شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق‌شکن، حدود ۴۴۰ میلیارد ریال در هزینه‌های سال گذشته خود صرفه‌جویی کرد. ‬‬‬‬
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به‌گزارش اخبارفلزات، غلامرضا نورانی سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، اظهار داشت: بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق‌شکن و صرفه‌جویی در هزینه‌ آن در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و از فروردین‌ ماه سال ۱۳۹۸روالی مستمر برای کنترل و نظارت بر مصرف این مواد برقرار شد. در این زمینه به‌ دنبال اقدام‌های انجام ‌شده از سوی شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز تابع، طی سال ۱۳۹۹ در مجموع نسبت به سال ۱۳۹۶ (سال مبنا)، حدود ۶ هزار و ۳۰۰ بشکه در مواد تعلیق‌شکن صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: کنترل و نظارت بر مصرف مواد تعلیق‌شکن افزون بر کاهش مستقیم هزینه‌های خرید این مواد، به‌ طور غیرمستقیم بر کاهش دیگر هزینه‌های مرتبط نیز اثرگذار است که از جمله می‌توان به کاهش هزینه‌های انبارداری و ارزیابی آزمایشگاهی مواد دریافتی، هزینه‌های فرایندی، حمل‌ونقل و هزینه‌های انجام ثبت و سفارش کالا اشاره کرد.

لازم به توضیح است که تعلیق‌شکن‌ها عمده‌ترین مواد شیمیایی مصرفی در فراورش نفت به‌شمار می‌روند که در واحدهای بهره‌برداری و نمک‌زدایی برای جداسازی آب و نمک، از نفت خام استفاده می‌شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.