جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صعود سهام‌های اروپایی
08 تیر 1401 - 19:42
شناسه : 29684
طبق گزارش‌های منتشر شده، سهام اروپا پس از کاهش محدودیت‌های قرنطینه کووید-۱۹ توسط چین افزایش یافت و افزایش قیمت نفت باعث تقویت بیشتر سهام انرژی شد
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، شاخص استاکس ۶۰۰ در سراسر قاره اروپا ۰.۳ درصد برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت و رشد شاخص معیار پس از افت اعتماد مصرف‌کننده در ایالات‌ متحده در ماه ژوئن که وال‌استریت را نزولی کرد، کاهش یافت.

بخش نفت و گاز اروپا ۲ درصد رشد کرد؛ زیرا تولیدکنندگان اصلی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی بعید به نظر می‌رسید که قادر به افزایش قابل‌توجه تولید باشند. شاخص ۱۰۰FTSE  لندن که تولیدکنندگان نفت سنگین وزن را در اختیار دارد، ۰.۹ درصد افزایش یافت تا در میان همتایان منطقه‌ای پیشرو باشد.

در چین، مقامات بهداشتی اعلام کردند که این کشور دوره قرنطینه کووید-۱۹ خود را برای بازدیدکنندگان خارج از کشور به نصف تا هفت روز کاهش می‌دهد. امیدها به افزایش مجدد تقاضا از سوی چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و مصرف‌کننده برتر فلزات تقویت شده است. با افزایش سنگ‌آهن و فلزات اساسی، شاخص مواد اساسی ۱.۲ درصد افزایش یافت.

بازارهای سهام در سال جاری شاهد فروش شدیدی بوده‌اند؛ زیرا سرمایه‌گذاران در تلاش برای تعدیل انتظارات خود برای رشد اقتصادی و سود شرکت‌ها در پی افزایش شدید تورم و نرخ بهره هستند. اچ‌اس‌بی‌سی اعلام کرد که در مقایسه با برآورد اجماع از افزایش بیش از ۱۱ درصدی، ارزش سهام اروپا در سال جاری بین ۶.۴ تا ۸.۵ درصد کاهش خواهد یافت.

با توجه به اینکه بانک مرکزی اروپا قرار است در ماه آینده برای اولین بار طی یک دهه گذشته نرخ بهره را افزایش دهد، کریستین لاگارد رییس این بانک گفت که به تدریج حرکت خواهد کرد، اما با این گزینه که قاطعانه در مورد هر گونه وخامت تورم میان‌مدت اقدام کند.

لازم به ذکر است که شرکت والئو فرانسه پس از انعقاد قرارداد بزرگ با بی‌ام‌دبلیو برای تجهیز پلت‌فرم خودروهای الکتریکی آینده این خودروساز آلمانی به سیستم‌های کمک رانندگی پیشرفته ۴ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.