سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صعود قیمت طلا، ثبات قیمت دلار
15 اردیبهشت 1401 - 12:03
شناسه : 27360
قیمت طلا امروز پنج‌شنبه 15 اردیبهشت ماه، افزایش یافت؛ زیرا انتظار می‌رود فدرال‌ رزرو برای مقابله با تورم، نرخ‌های بهره را ۵۰ واحد افزایش دهد که بانک مرکزی ایالات متحده آن را خطری برای اقتصاد دانسته و در عین حال افزایش بیشتر طی سال، رد کرده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا با ۲۰ درصد افزایش به یک هزار و ۹۰۲ دلار و ۳۰ سنت و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۱.۰۶ درصد افزایش به یک هزار و ۹۰۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

فدرال رزرو، روز چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت ماه نرخ بهره را ۰٫۵ درصد افزایش داد که بزرگ‌ترین جهش در ۲۲ سال گذشته است. جروم پاول، رییس فدرال رزرو از آمریکایی‌هایی که با تورم بالا مقابله می‌کنند، درخواست کرد که صبور باشند زیرا مقامات اقدامات سختی را برای کنترل آن انجام خواهد داد.

طلا اغلب به عنوان پوششی برابر افزایش هزینه‌ها تلقی می‌شود و طی جلسه پیشین در بیانیه پاول، یک درصد افزایش یافت. بازدهی خزانه داری ایالات‌ متحده آمریکا در روز گذشته، به شدت کاهش یافت و از طلا حمایت کرد، زیرا پاول اظهار داشت که بانک مرکزی در حال حاضر، افزایش سه‌چهارم درصدی نرخ بهره را طی جلسات سیاست پولی آتی رد کرده است.

نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر و بازده اوراق قرضه آمریکا، باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازدهی می‌شود. همچنین دلار نزدیک به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای خود طی جلسه پیشین ثابت ماند و طلا را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد.

گفتنی است، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۱ درصد افزایش ۲۳ دلار و ۱۹ سنت، پلاتین با ۰.۶ درصد رشد به ۹۹۷ دلار و ۱۹ سنت و پالادیم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به دو هزار و ۲۷۴ دلار و ۴۳ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.