چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
صنایع برق زنجان در جدال با نوسانات قیمت مس
04 مهر 1400 - 10:57
شناسه : 18289
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نوسانات قیمت مس و در نتیجه مفتول مسی و سهمیه‌بندی این ماده اولیه، از مشکلات صنایع برق و الکترونیک در زنجان است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی کلانتری معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ترکیب صنعت برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات در استان زنجان، اظهار کرد: تولید انواع سیم و کابل، صنایع برق قدرت و انواع کنتورها و تابلوهای برق، از عمده محصولات صادراتی استان است.

وی افزود: استان زنجان دارای ۱۸ واحد صنعتی در زمینه تولید انواع سیم و کابل با ظرفیت اسمی ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تن و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال یک هزار نفر یکی از استان‌های پیشرو در صنعت سیم و کابل محسوب می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: حدود ۳۰ درصد از سیم کابل کشور در این استان تولید شده که از محصولات صادراتی استان نیز به شمار می‌رود. میزان صادرات این محصول استراتژیک طی سال‌جاری در حدود ۱.۹ میلیون دلار بوده و شرکت سیم و کابل ابهر یکی از برترین صادرکنندگان در بین تولیدکنندگان سیم و کابل کشور است.

کلانتری با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی برق و الکترونیک، بیان کرد: طولانی بودن فرایند تخصیص ارز در بانک برای تامین مواد اولیه وارداتی، نوسانات قیمت مس و در نتیجه مفتول مسی و سهمیه‌بندی این ماده اولیه و ارائه نکردن سهمیه کامل برای واحدهای تولیدی و نوسانات قیمت انواع گرانول و سهمیه‌بندی این ماده اولیه و ارائه نکردن سهمیه کامل برای واحدهای تولیدی، از جمله مشکلات این صنایع به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی شامل نوسانات قیمت ارز و به واسطه آن قیمت محصولات تولید و بستانکار بودن برخی از واحدها به واسطه مشتریان دولتی از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی برق و الکترونیک در استان زنجان است که می‌تواند بر فرایند تولید اثر گذارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: تولید ورق هسته ترانس به شرط صادرات دارای توجیه اقتصادی، تولید مفتول مسی به عنوان ماده اولیه در تولید سیم و کابل و تولید و مونتاژ لوازم خانگی برقی با برندهای معتبر به عنوان الگوی پیشرو و موفق بخش خصوصی از طریق ایجاد توانمندی‌ و قابلیت‌های علمی و فنی، از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این صنایع است که می‌تواند در دست‌یابی به چشم‌انداز کشور ایفای نقش کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.