سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صنایع معدنی راه تامین ارز در کشور بود
14 فروردین 1400 - 9:25
شناسه : 9526
رییس جمهور: رییس جمهور در آیین افتتاح پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشور گفت: اگر پتروشیمی و صنایع معدنی نبود، سال 1399 برای تامین ارز مورد نیاز کشور با مشکل مواجه بودیم؛ مردم با همه وجود از صنعت پتروشیمی و صنایع معدنی در کشور قدردانی کنند.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن روحانی رییس جمهور در آیین افتتاح پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشور، اظهار داشت: بیشترین میزان تامین ارز در سال ۱۳۹۹ از محل صادرات محصولات پتروشیمی و صنایع معدنی کشور حاصل شده است.

وی افزود: همه صنایع کشور در سال ۱۳۹۹، برای آبادانی کشور تلاش مضاعفی کردند، اما صنایع پتروشیمی و معدنی در این بین به عنوان دو رکن اساسی، بیشترین ارز مورد نیاز کشور را تامین کردند و با این کار بزرگ توانستند دشمن را مایوس کنند.

رییس جمهور گفت: امروز بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد و حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر با این طرح‌ها مشغول به‌کار شدند.

روحانی بیان کرد: مجریان این طرح‌ها، تقاضای افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه تولید داشتند. و همه این‌ ارکان آمادگی دارند تا برای توسعه بیشتر و ایجاد شرایط بهتر تلاش کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته بخش‌های مختلف شامل صنایع غذایی و دارویی، صنایع مربوط به لوازم خانگی، خودرو و بخش کشاورزی، همه جا سهیم و شریک بودند؛ اما صادرات در پتروشیمی و صنایع معدنی به عنوان دو رکن اساسی بوده است و بیشترین ارزآوری را به کشور داشته‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.