سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صنعت فلزات غیرآهنی کشور دچار عقب‌ماندگی است
18 اسفند 1400 - 11:46
شناسه : 25558
مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات؛ امروز چهارشنبه مورخ 18 اسفندماه میزگردی با موضوع «بررسی وضعیت صنعت معدنکاری طلا، چالش‌ها و فرصت‌ها با حضور فرشید سلطان‌زاده مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات، محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران و علیرضا طالاری، مدیرعامل مجتمع طلای موته در محل چهارمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران آغاز به کار کرد.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرشید سلطان‌زاده مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات در میزگرد بررسی وضعیت صنعت معدنکاری طلا، چالش‌ها و فرصت‌ها، اظهار داشت: بر خلاف صنعت فولاد، صنعت فلزات غیرآهنی ایران نسبت به سایر کشورهای جهان، دچار عقب‌ماندگی شده است و باید به دنبال پیشرفت این صنعت طی سالیان آتی باشیم. لذا در این راستا عدم دسترسی به آمار و اطلاعات جامع و دقیق در صنایع بالادستی و پایین‌دستی فلزات غیرآهنی کشور به ویژه طلا، مهم‌ترین چالشی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت‌های مختلف این وزارتخانه مانند معاونت امور معدنی، آمار و اطلاعات و اطلاع‌رسانی شفاف در اختیار فعالان معدنی حوزه طلا قرار نمی‌دهند. در همین راستا این امر چالش بزرگی است که معدن‌کاران را با مشکلاتی همچون معارضان محلی، حقوق دولتی معادن، تامین آب و… روبه‌رو کرده است.

مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات، گفت: باید اتاق فکر و کارگروه‌های تخصصی در راستای توسعه و پیشرفت صنعت فلزات غیرآهنی تشکیل شود و مسئولان دولتی باید همکاری لازم را با بخش خصوصی در این زمینه داشته باشند.

سلطان‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: تکنولوژی روز دنیا باید به منظور کشف معادن جدید طلا به کار گرفته و آموزش و پرورش متخصصان داخلی در دستور کار قرار گیرد. لذا در تلاش هستیم در طرح جامع طلا، مشکلات موجود را به طور کامل بررسی کنیم تا به یک نتیجه مشخص و کارآمد دست یابیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.