جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صنعت فولاد چشم به راه بهبودی است
24 اسفند 1399 - 14:47
شناسه : 9032
دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی: دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی گفت: از تغییرات به وجود آمده در رونق یا کاهش تولید صنعت فولاد این گونه به نظر می‌رسد که تولید در این صنعت طی سال آینده، بستگی به سیاست‌های داخلی دارد؛ چنانچه در کنار تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید، مسئولان امر از مصوبات غیرکارشناسی پرهیز و مشکلات جدید در مسیر صادرات ایجاد نکنند، می‌توان به بهبود شرایط در صنایع امیدوار بود.
ارسال توسط : منبع : آهن پرایس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل، اظهار داشت: اگر موانع و مشکلات موجود بر عملکرد صنایع برطرف شود، می‌توان به پیشرفت و توسعه شرایط تولید امیدوار بود. امسال تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در تهیه مواد اولیه موردنیاز خود با مشکلات اساسی مواجه بودند؛ به طوری که به علت کمبود مواد اولیه مورد نیاز تولید، از ظرفیت تولیدی کارخانه‌ها کاسته شد. بنابراین تامین مواد اولیه موردنیاز واحدهای پایین‌دستی، از حیاتی‌ترین خواسته فعالان صنعتی است که با تحقق آن، می‌تواند علاوه بر رونق فعالیت تولیدکنندگان، زمینه اشتغال‌زایی و صادرات کالا‌های نهایی را فراهم نماید. به همین دلیل دوری از خام‌فروشی باید در اولویت‌ اصلی سیاست‌گذاران و مسئولان باشد.

وی افزود: تولیدکنندگان در سال‌های گذشته با موانع ناشی از تحریم روبه‌رو بودندکه این محدودیت، تاثیر به‌سزایی بر واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و صادرات محصولات نهایی گذاشت. تحریم‌ها علاوه بر اخلال در روند تجارت بین‌المللی، موجب افزایش هزینه صادرات و کاهش سودآوری تولیدکنندگان داخلی می‌شود. با توجه به شرایط موجود، رفع یا استمرار این محدودیت‌ها طی سال آینده، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما بی شک تداوم این محدودیت‌ها، فعالیت صنعتگران را با دشواری مواجه خواهد کرد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل با اشاره به سیاست‌های نادرست در زنجیره فولاد، گفت: مصوبات غیرکارشناسی، آسیب‌های غیرقابل جبرانی به عملکرد تولیدکنندگان وارد کرده است. برای مثال، به‌تازگی مساله عرضه سبدی ورق‌های فولادی در بورس کالا مطرح‌ شده است. در صورتی که برای محصولات این سبد مورد مصرف، خریداری وجود نداشته باشد، تولیدکنندگان ناچار هستند که محصولات مازاد نیاز خود را در بازار آزاد به فروش برسانند. این موضوع زمینه نبود شفافیت هرچه بیشتر را در بازار فولاد و محصولات فولادی فراهم می‌آورد. در واقع نوع عرضه می‌تواند زمینه وارد آمدن ضربات جدی به بازار و کاهش هرچه بیشتر شفافیت را فراهم کند. این درحالی است که انتظار می‌رود زمینه‌های شفافیت در بازار تقویت شود. برای اجرایی شدن این مسیر، انتظار می‌رود کالای موردنیاز تولیدکنندگان در کوتاه‌ترین مسیر از تولید به مصرف برسد.

کرمانشاهی در پایان، خاطرنشان کرد: از مجموع موارد یادشده این‌گونه برداشت می‌شود که رونق یا کاهش تولید صنعت فولاد طی سال آینده بستگی به سیاست‌های داخلی دارد. چنانچه مسئولان از مصوبات غیرکارشناسی جلوگیری کنند و اهتمام ویژه‌ای در راستای تامین مواد اولیه داشته باشد، می‌توان به بهبود شرایط صنایع امید داشت. با توجه به اثرگذاری و اهمیت این زنجیره در توسعه صنعتی و اقتصادی، امید است که سخنان گفته شده اجرایی شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.